De la ABS la EBS cu sistemul de frânare pentru semiremorci Haldex EB+ 4.0

Haldex EB+ 4.0 utilizează o strategie de proiectare modulară, în care mai multe module funcționale separate pot fi configurate într-un sistem cu domeniul funcțional dorit.
Sistemul de frânare pentru semiremorci EB+ 4.0 are drept scop creșterea eficienței și siguranței în transportul rutier de marfă, răspunzând astfel cerințelor dintr-o industrie aflată în continuă schimbare.
Potrivit Haldex, EB+ 4.0 a fost gândit ca o soluție pregătită pentru viitor, datorită designului său modular. Acest concept permite actualizarea rapidă a unui sistem ABS către un sistem EBS, fără a necesita modificări majore ale structurii.
Cu o poziționare consistentă a pieselor de montaj și utilizarea unor țevi și cabluri uniforme, schimbările pot fi efectuate cu un minim de efort, oferind astfel economii de timp și costuri pentru producători.
Un alt aspect important este compatibilitatea cu ambele tipuri de sisteme de 12 și 24 de volți, ceea ce extinde semnificativ domeniul său de utilizare, adaptându-se unui număr mai mare de aplicații și necesități în industrie.
Flexibilitatea oferită de modularitate
Sistemul EB+ 4.0 include componente principale esențiale, precum unitatea de control electronică (ECU), supapele electromagnetice și modulatoarele de presiune.
Aceste componente sunt completate de module suplimentare care facilitează integrarea unor funcții avansate, cum ar fi sistemele de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS). Acestea respectă cerințele Reg. (UE) 2144/2019, ce obligă sistemele EBS să transmită informații despre presiunea și temperatura anvelopelor către capul tractor. De asemenea, EB+ 4.0 permite controlul automat al axei liftabile.
Această versatilitate le oferă producătorilor de semiremorci libertatea de a personaliza soluțiile conform nevoilor specifice ale fiecărui client, asigurând o adaptabilitate ridicată la cerințele pieței.
Noi standarde pentru actualizările software
O altă caracteristică importantă este integrarea unui sistem de management al actualizărilor software (SUMS), conform noii reglementări UNECE R156, care impune ca toate actualizările software să fie documentate și protejate împotriva modificărilor neautorizate.
VEZI ȘI: MAHLE a dezvoltat o axă electrică pentru camioane
Haldex a dezvoltat un portal dedicat pentru a asigura transparența și securitatea acestui proces, cu scopul de a proteja siguranța vehiculului și de a evita orice modificare malițioasă.
Pregătirea pentru viitor prin digitalizare
Combinând hardware-ul modular cu software-ul scalabil, platforma modulară EB+ 4.0 promite să devină o soluție esențială pentru viitorul transportului rutier. Având în vedere cerințele tot mai mari impuse de reglementările recente și cererea în creștere pentru vehicule “smart”, Haldex vede în această tehnologie un pas important spre optimizarea transportului rutier de marfă.
De asemenea, EB+ 4.0 reprezintă o investiție strategică în direcția digitalizării industriei, pregătind semiremorcile pentru noile provocări și necesități ale unei piețe aflate într-o continuă evoluție.