Top NewsTransport 4.0

Hamburg TruckPilot: Succes în testele practice cu prototipuri autonome MAN

Testele practice efectuate în cadrul proiectului Hamburg TruckPilot au demonstrat că automatizarea nu mai este o viziune pentru viitor, putând fi integrată eficient și sigur în operațiunile actuale ale clienților.

De la finalul anului 2018, MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) au demarat proiectul de cercetare și testare a camioanelor autonome Hamburg TruckPilot. După fazele pregătitoare, punctul culminant a fost reprezentat de începerea testelor practice.

Hamburg TruckPilot: Succes în testele practice cu prototipuri autonome MAN

De la sfârșitul lunii mai, prototipurile de camioane autonome, echipate cu sisteme electronice de automatizare, au fost folosite în operațiuni logistice de zi cu zi. Testul a fost realizat în parteneriat cu compania de transport Jakob Weets e.K. din Emden. Partenerul logistic a furnizat șoferii, dar s-a ocupat și de manipularea containerelor și de integrarea camioanelor prototip în procesele regulate de transport.

În timpul călătoriilor, șoferii Weets au transportat în primă fază un container de 40 de picioare pentru VW Group Logistics, de la terminalul de containere Weets din Soltau la terminalul de containere Altenwerder (CTA) din Portul Hamburg. Ruta de aproximativ 70 km a fost parcursă într-o manieră convențională.

După poarta de verificare de la CTA, șoferul s-a mutat pe scaunul pasagerului, iar în spatele volanului a urcat șoferul de siguranță. Acesta trebuia să fie la bord din motive legislative, pentru a putea interveni în caz de nevoie. Astfel, a fost garantată siguranța absolută a tuturor celor implicați în operațiunile din terminal.

VEZI ȘI: Un model MAN eTGM este primul camion electric livrat în Spania

Camioanele au condus apoi autonom de-a lungul întregului terminal până la locația corectă și apoi au parcat autonom cu spatele în poziția de parcare. După descărcarea containerului, călătoria retur până la poarta terminalului a fost făcută tot autonom. Apoi, șoferul de la Spedition Jakob Weets e.K. a preluat din nou controlul camionului pentru conducerea pe drumurile publice.

”Testele au arătat că putem integra camioane autonome în procesele noastre din terminale. HHLA dorește și are nevoie să se pregătească din timp pentru camioanele autonome care să ridice și livreze containere la terminalele noastre”, a declarat Till Schlumberger, manager de proiect la HHLA și responsabil pentru Hamburg TruckPilot.

”Hamburg TruckPilot este o bornă tehnologică importantă în drumul spre automatizarea călătoriilor dintre centrele logistice”, a spus și Sebastian Völl, manager de proiect pentru Condus Autonom la MAN Truck & Bus.

Deoarece camioanele au circulat pe autostrada A7 între terminalul Weets Soltau și regiunea portului, în testele practice s-au colectat numeroase date care vor folosi pentru proiectele viitoare, care s-ar putea desfășura și în afara spațiilor închise.

Și asta deoarece, de curând, Parlamentul german a votat legea condusului autonom, care permite în principiu testarea sub supervizare a camioanelor autonome în zone definite, precum rutele dintre centrele logistice.

Partenerii Hamburg TruckPilot vor prezenta rezultatele detaliate ale proiectului la ITS World Congress din Octombrie 2021.

Din aceeași categorie...

Back to top button