Economic

Haosul creat de Brexit și pandemia afectează exportul, dar mai ales importul din Marea Britanie

Haos creat de Brexit și noile restricții de călătorie impuse din cauza apariției unei noi tulpini de coronavirus afectează foarte mult exportul, dar mai ales importul din Marea Britanie, spune Asociația Germană de Transport și Logistică (DSLV).

După o perioadă în care tranzitul de mărfuri a scăzut, în perioada sărbătorilor de iarnă, acesta a revenit la valorile normale. Și în aceste condiții Brexit-ul, dar și noile restricții de călătorie impuse, afectează foarte mult exportul, dar mai ales importul din Marea Britanie.

Reprezentanții Asociației Germane de Transport și Logistică (DSLV) spun că este o perioadă critică pentru transportatorii rutieri din Uniunea Europeană și solicită implicarea tuturor pentru găsirea unor soluții practice pentru ieșirea din criză și punctează care sunt problemele în acest moment.

Documente incorecte
Conform primelor rapoarte făcute de DSLV, aproximativ 80% din expedițiile între Marea Britanie și Europa nu corespund noilor cerințe vamale. Din această cauză, tranzitul între Marea Britanie și continent se face foarte greu, iar unele companii au oprit pentru moment transportul terestru către și din Marea Britanie.

Mai puține companii interesate de transportul mărfurilor spre Marea Britanie
Tot din cauza Brexit-ului, dar și a restricțiilor impuse, mult mai puține companii de transport sunt dispuse să efectueze transporturi în și din Marea Britanie. Conform Asociației Germane de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL), în cea de-a doua săptămână din ianaurie traficul a fost la un nivel de 20 – 30 la sută din volumul normal spre Marea Britanie.

Birocrație și perioade lungi de așteptare
În acest moment majoritatea transporturilor conțin doar mărfuri de strictă necesitate. Reprezentanții transportatorilor germani spun că este mai eficient să nu miște camioanele din curte din cauza briocrației în ceea ce privește documentele de import – export și a timpilor mari pe care camioanele le stau în punctele de frontieră.

VEZI ȘI: DB Schenker a reluat transportul terestru către și din Marea Britanie

Dacă pentru transportatorii mari acest lucru nu este neapărat o problemă pentru moment, companiile mici nu reușesc să facă față acestor noi condiții și fac curse în pierdere. În plus, dacă 80% din companiile din Europa știu care sunt noile procesuri și documente necesare, conform BGL doar o treime din companiile din Marea Britanie știu asta. Din cauza documentelor greșite sau incomplete, timpii de așteptare în punctele de control au crescut enorm.

Importurile sunt cea mai mare problemă
Companiile de transport se lovesc de probleme în momentul în care vin cu mărfuri din Marea Britanie în Europa pentru că legislația este incoerentă, astfel că, au fost cazuri în care transportatorii au avut camioane blocate câteva zile în Anglia pentru că documentele nu erau completate corect de către exportatorul britanic.

Spre exemplu, un transportator olandez care transporta un colet cu o valoare de 199 de euro a trebuit să stea câteva zile, pentru că agenții vamali solicitau taxe vamale. Conform legislației, pentru expediții mai mici de 200 de euro nu sunt necesare declarații de export, dar vameșii olandezi au cerut și acest document.

Haosul creat de Brexit și pandemia afectează exportul, dar mai ales importul din Marea Britanie

În aceste condiții, BGL și DSVL solicită crearea unui portal online unde să fie urcate toate documentele pentru ca șoferul de camion să știe că totul este în regulă încă de dinainte de a pleca în cursă.

Nu sunt disponibile formularele de garanții vamale
Agenții vamali britanici nu au încă la dispoziție toate formularele vamale, cea mai mare problemă fiind în cazul celor pentru garanțiile vamale. Un transportator german specializat în transport agabaritic a fost nevoit să stea în vamă pentru că avea un utilaj complet împărțit pe patru camioane care trebuiau să ajungă pe un șantier din Marea Britanie.

Agenții vamali au verificat trei camioane, dar pentru cel de-al patrulea nu mai aveau un formular pentru garanția vamală și transportatorul a fost nevoit să aștepte o zi în plus, în vamă.

Costuri suplimentare
Reprezentanții companiilor germane spun că această birocrație crește cu cel puțin 200 de euro, doar pentru procesarea documentelor. La asta se mai adaugă și diverse alte costuri, plus eventualele amenzi. Aceștia spun că toate aceste costuri se regăsesc în costul final pe kilometru și multe companii spun că nu mai este rentabil să faci transport între Europa și Marea Britanie.

Pandemia a complicat și mai mult lucrurile
Situația este și mai complicată din cauza pandemiei de coronavirus. Din ce în ce mai multe țări solicită prezentarea unui test COVID negativ. În cazul în care șoferul trebuie să facă un test rapid și acesta este pozitiv, trebuie să se izoleze pentru cel puțin 10 zile. În aceste condiții, sunt puțini șoferi care mai vor să-și asume o cursă în Marea Britanie.

Tocmai de aceea, BGL, DSVL și asociațiile de transport din Germania solicită vaccinarea prioritară a șoferilor pentru a se asigura că aceștia pot circula fără restricții.

Din aceeași categorie...

Back to top button