Timp liberTop News

Helga, șoferița austriacă de camion care iubește România

Coincidență sau nu, în momentul la care am contactat-o pe Helga pentru interviu, șoferița austriacă de camion se afla la vama Nădlac.

În lumea transporturilor rutiere există povești unice care ne pot inspira și ne pot arăta că nu există limite în calea succesului. Pentru că ne plac provocările, am trecut virtual granițele pentru a o cunoaște pe Helga, șoferița austriacă de camion care străbate diferite țări ale Europei.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Helga este un exemplu inspirațional de curaj și perseverență, care a reușit să-și construiască o carieră de succes într-o industrie dominată clar de bărbați.

Cu pasiunea sa pentru camioane și dorința de aventură, Helga a demonstrat că nu există limite în calea visurilor noastre, indiferent de gen sau prejudecăți. Ea continuă să inspire și să aducă lumină în lumea transporturilor rutiere internaționale.

Întrebată despre motivația sa pentru această meserie, Helga ne răspunde cu o pasiune evidentă: “Am vrut să văd lumea aceasta mare! Îmi place foarte mult să conduc orice are roți. Așa s-a conturat profesia mea.”

VEZI ȘI: Teste cu camioane electrice eActros 300/400, la Brașov

Dorința de aventură, faptul că descoperă și cunoaște oameni și culturi noi alături de iubirea pentru camioane au condus-o pe acest drum în care și-a făcut loc de aproape trei decenii, într-un domeniu predominant masculin.

Din 1994, Helga își dedică viața muncii ca șoferiță de camion. “A fost o altă perioadă. Au fost multe, multe ore în care am condus, mult mai frumos decât acum, dar și mult mai greu!” își amintește ea despre primii ani de muncă. Cu perseverență și determinare, a reușit să traverseze provocările acestei profesii și să-și construiască o carieră solidă.

Înlătură prejudecățile cu o perspectivă egalitară

Cu zâmbetul pe buze, Helga recunoaște că și în Austria există prejudecăți în ceea ce privește femeile în industria transporturilor rutiere.

“Bineînțeles că există prejudecăți și toată lumea m-a numit nebună. Am făcut-o doar cu capul lipit de perete,” spune ea. Cu determinare și rezistență, Helga a demonstrat că nu există obstacole insurmontabile și că fiecare își poate urma pasiunile, indiferent de gen.

helga soferita austraica camion interviu exclusiv 3

“Acum nu mai contează dacă ești bărbat sau femeie. Cred că depinde de persoană sau de încrederea în sine.” explică Helga când vine vorba despre acceptarea femeilor în această profesie.

Ea vede o schimbare în percepția societății și încurajează pe oricine să urmeze acest drum dacă simte că este potrivit pentru ea sau el.

Volvo F10, primul camion pe care l-a condus

De-a lungul carierei sale, Helga a străbătut mii de kilometri la volanul diverselor mărci de camioane, începând cu un Volvo F10 – rar astăzi și continuând cu MAN, IVECO, Scania sau Renault.

În prezent, își continuă aventura în cabina unui DAF, pe care îl consideră preferatul său. “De asemenea, este preferatul meu și poartă numele Regelui Olandei, Willem Alexander. Are tot ce ai nevoie și eu mă ocup de interior. E doar confortabil,” spune ea despre alegerea sa.

helga soferita austraica camion interviu exclusiv 5

Referitor la viitor, Helga își exprimă îngrijorarea cu privire la evoluția profesiei de șofer de camion. “Lucrurile nu ies bine. Și dacă va continua așa, toți vom avea o problemă. Coeziunea aproape că nu mai este acolo”. Ea subliniază importanța menținerii solidarității în această industrie pentru a depăși provocările viitoare.

Helga este o sursă de inspirație pentru generațiile următoare

În prezent, Helga face parte din proiectul “Trucker Babes Austria”, care își propune să promoveze meseria de șofer profesionist în rândul femeilor.

helga soferita austraica camion interviu exclusiv 1

Întrebată despre influența pe care o are sau o poate avea asupra altor femei care își doresc să urmeze această cale, Helga ne-a răspuns: “Da, desigur și deloc puțin. Nu le mint pentru că mă cunosc de la televizor. Faptul că o femeie de vârsta mea face această meserie și că este posibil din punct de vedere fizic, nu poate decât să le ofere încredere. Pur și simplu spun adevărul și deja am inspirat unii oameni.”

Ea este dovada vie că visurile pot deveni realitate, indiferent de obstacolele care îți ies în cale.

La întrebarea despre cele mai memorabile rute pe care le-a parcurs în cariera sa, Helga răspunde că se află într-o țară diferită în fiecare săptămână. În Norvegia iarna este cu adevărat provocatoare, dar preferă sudul Spaniei sau Portugalia pentru momentele de relaxare.

Intrarea României în spațiul Schengen o necesitate pentru transport

România este în inima sa. Despre țara noastră, Helga spune: “În România, ești într-o altă lume. Doar nu dați drumul pedalei de accelerație și va fi bine.” Cu o subtilitate pe care am înțeles-o de îndată, ne sugerează: “Ar fi frumos dacă autostrada ar avea continuitate până la București.”

Ea ne împărtășește că a avut diverse experiențe la punctul de trecere a frontierei Nădlac și recunoaște că acestea au avut impact asupra programului său, cu așteptări între 2 și 6 ore.

Helga, șoferița austriacă de camion care iubește România

Cu privire la intrarea României în spațiul Schengen, Helga o vede ca pe o necesitate și nu înțelege de ce durează atât de mult. “Când conduci prin Nădlac nu poți avea program. Întotdeauna sunt necesare între 2 și 6 ore. Schengen ar fi frumos, nu înțeleg ce nu funcționează.”

Despre interacțiunea cu oamenii din România și colaborarea cu colegii români

Helga are doar cuvinte bune despre oamenii din România. “Toată lumea este cu adevărat prietenoasă și de ajutor. O țară foarte interesantă. Sora mea a fost profesoară la Sibiu când era tânără și încă spune că a fost cea mai bună perioadă din viața ei.”

În ceea ce privește relațiile cu colegii români, Helga subliniază că aceștia sunt foarte prietenoși și de ajutor. Experiențele sale arată că colaborarea cu colegii din România este una plină de profesionalism și prietenie.

“Foarte prietenoși și, de asemenea, de ajutor. Dacă ai un camion românesc lângă tine, în weekend, atunci ești invitat să mănânci și să bei. Deși nu înțeleg un cuvânt, nu e nicio problemă. Asta nu funcționează cu șoferii noștri (austrieci) sau cu șoferii germani.”

Din aceeași categorie...

Back to top button