„Hellwach mit 80 km/h”, cea mai amplă inițiativă de siguranță rutieră din Germania

"Hellwach mit 80 km/h", cea mai amplă campanie de siguranță rutieră din Germania
“Hellwach mit 80 km/h” (Treaz și atent cu 80 km/h), cea mai amplă inițiativă de siguranță rutieră din Germania, care are ca grup focus șoferii de camion.

Astfel companiile de transport și logistică, companiile de asigurări și asociațiile profesionale, dar și numeroase autorități publice încearcă să-i facă pe șoferii de camion să conștientizeze că prin comportamentul lor la volan se pot reduce enorm de mult accidentele cu victime.

"Hellwach mit 80 km/h", cea mai amplă inițiativă de siguranță rutieră din Germania

Conform statisticilor oficiale, în Germania 39.500 de oameni au avut de suferit în urma unor accidente în care au fost implicate și camioane. În aceste incidente au fost răniți 9.438 de șoferi, 174 dintre ei murind în urma accidentelor. În aceste accidente au fost răniți alți aproximativ 30.000 de participanți la trafic. Dintre aceștia 588 și-au pierdut viața, de trei ori mai mult decât din rândul persoanelor aflate în camion.

Conform cifrelor înregistrate de companiile de asigurări, în fiecare an la nivel național au loc peste 300 de accidente în care un camion lovește pe altcineva din spate, rezultatul fiind persoane accidentate foarte grav și decedate.

Chiar dacă primele cifre anunțate pentru 2019 arată că numărul de vicime decedate a fost mai mică cu 151 de persoane, este clar că trebuie luate măsuri drastice pentru a preveni aceste incidente. În perioada 2014 – 2018 numărul de accidente în care au fost implicate camioane a fost permanent în creștere, 2019 fiind primul cu o scădere în acest sens.

Conform planurilor de reabilitare, numărul de puncte de lucru pe autostrăzile din Germania  va crește anul acesta, iar asta poate duce la o creștere a accidentelor. În zona unde se desfășoară lucrări, numărul de accidente în care sunt implicate camioane este de două ori mai mare. De la începutul acestui an și-au pierdut viața 12 șoferi de camion în cele 60 de accidente înregistrate.

"Hellwach mit 80 km/h", cea mai amplă inițiativă de siguranță rutieră din Germania

Cauza principală a acestor accidente este neatenția la volan. Indiferent că vorbim de utilizarea telefonului mobil sau setarea navigației sau rezolvarea unor alte probleme în timpul mersului.

Un alt factor este stresul. Timpii de livrare, distanțele lungi de parcurs, întârzierile de la rampele de încărcare și descărcare, totul înseamnă un stres suplimentar pentru șofer.

O altă problemă este legată de consumul de alcool. Conform unui studiu, pe rutele de tranzit cum sunt A5 sau A6 au fost depistate numeroase cazuri în care șoferii din Europa de Est au consumat alcool.

VEZI ȘI: Manipularea tahografului ar putea fi pedepsită penal în Spania

Tocmai de aceea, companiile de transport și logistică, companiile de asigurări și asociațiile profesionale au decis să deruleze în acest an numeroase campanii de conștientizare a pericolelor prin care vor să convingă șoferii să respecte un plan cu 10 puncte.

Acest plan include respectarea pauzelor de repaus și odihnă, fără alcool înainte și în timpul cursei, fără telefon mobil sau alte activități care distrag atenția la volan, dar și utilizarea unor pantofi corespunzători atunci când șoferul este la volan.

Reprezentanții BGL spun că și asociația lor susține această inițiativă pentru că orice companie de transport își dorește ca șoferul să nu fie implicat în incidente rutiere, marfa să ajungă în siguranță la destinație, iar șoferul în siguranță acasă.

De asemenea, se solicită controale și mai frecvente în punctele cheie ale rutelor de transport rutier din Germania și pedepse mai mari pentru cei care încalcă legislația.

"Hellwach mit 80 km/h", cea mai amplă campanie de siguranță rutieră din Germania

„Hellwach mit 80 km/h”, cea mai amplă campanie de siguranță rutieră din Germania

De asemenea, încearcă să atragă atenția și a companiilor din Eurpa de Est sau cele care angajează șoferi din Lituania, România sau Ucraina pentru a ridica standardele în ceea ce privește condițiile la locul de muncă. Atâta timp cât acești șoferi nu ajung acasă cu lunile, își petrec weekendurile în parcări și nu beneficiază de salarii decente, ei reprezintă un pericol uriaș pe drumurile publicee.

De asemenea, una dintre cerințe către autoritățile competente este de a verifica mai atent companiile care înlocuiesc transportul cu camioane pe anumite rute cu transportul cu vehicule comerciale mici pentru a evita taxe de drum, dar mai ales pentru ca șoferii să nu fie obligați să respecte pauzele de condus.

Confor cifrelor communicate de BGL în perioada 2015 – 2018 s-au înmulțit numărul accidentelor în care au fost implicate vehicule comerciale ușoare. Creșterea este de 38%, ceea ce reprezintă un semnal de alarmă, iar BGL cere autorităților să și modifice legislația în domeniu.

"Hellwach mit 80 km/h", cea mai amplă inițiativă de siguranță rutieră din Germania

De asemenea, se încearcă convingerea producătorilor de a organiza pentru fiecare șofer cursuri de defensive driving unde șoferul care conduce o anumită marcă de camion să aibă posibilitatea de a se familiariza cu toate sistemele de asistență. De asemenea, cei de la BGL solicită producătorilor să nu mai permită dezactivarea unor sisteme de asistență, după ce s-a constatat că utilizarea acestora pot reduce cu o treime numărul de accidente în care sunt implicate camioane și autobuze/autocare.

Campania “Hellwach mit 80 km/h” (Treaz și atent cu 80 km/h) este prima inițiativă de siguranță rutieră care adună atât de mulți reprezentanți din rândul companiilor de transport și logistică, companiilor de asigurări și asociațiilor profesionale. Și totul pentru a reduce numărul de accidente cu victime pe drumurile din Germania.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. robert

    10/03/2020 at 9:35 AM

    Inca o masura de 2 bani cam asa putem traduce acest articol.80 km/h ,asa si asta e tot nu,normal ca este cel mai simplu.Nu cumva principala cauza este multitudinea de reparatii a drumurilor?Pentru cine cunoaste in mareata Germanie cam la fiecare 30 km este o reparatie.Vorba unui clasic in viata,nenea klaus,lucru bine facut.La reparatii mai adaugam si stilul de condus al celor cu autoturisme si aflam cauza accidentelor

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.