Hermes testează un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train

Hermes testează un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train
Compania de curierat și logistică Hermes testează un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train, care are potențialul de a reduce consumul de carburant cu 20%.

Compania de curierat și logistică Hermes a inclus într-un proiect pilot un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train, care să ajute la creșterea capacității de transport și în același timp la reducereea costurilor cu combustibilul.

Hermes testează un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train

Având o lungime de 25.25 metri, noul camion extra-lung are lungimea maximă permisă de legislație și va fi utilizat de Hermes pentru transportul de marfă între centrele logistice Friedewald și Langenhagen.

Cu Fliegl Swap-Train pot fi transportate trei containere interschimbabile, în loc de două, ceea ce oferă un spațiu suplimentar de transport, reducând astfel din costurile de combustibil. Conform primelor estimări, economia de combustibil este de 20%, ceea ce înseamnă și o reducere cu 25 de tone a emisiilor de CO2 anual.

Hermes este una dintre primele companii din Germania care a testat această combinație ultralungă. Astfel, din luna martie acest camion deservește traseul dintre centrele logistice din Friedewald și Langenhagen. Acest concept a fost prezentat anul trecut la târgul Transport Logistic din München.

VEZI ȘI: Thermo King a lansat Advancer, un agregat de frig care revoluționează răcirea semiremorcilor

Având al treilea container interschimbabil se poate crește foarte mult capacitatea de încărcare comparativ cu un camion normal. Acest lucru oferă o eficiență sporită atât în ceea ce privește costurile de exploate, de combustibil, dar și personal, spun cei de la Hermes Germania.

Hermes testează un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train

În plus, folosind un camion care poate transporta mai multă marfă se reduce și traficul de vehicule comerciale în regiune, iar la un parcurs de 130.000 de kilometri pe an este un factor care nu poate fi neglijat de o companie de curierat. Conceptul „Fliegl Swap-Train“ este folosit deocamdată pe o rută fixă între două centre de logistică și totul este monitorizat pentru a se putea calcula eficiența sistemului.

Nevoia crescută de spațiu necesită soluții inovatoare
Obiectivele principale al testului pilot este de a vedea care sunt provocările în ceea ce privește manevrabilitatea, eficiența transportului, posibilitatea de a folosi camionul în alte activități și, desigur, reducerea consumul de combustibil, în condițiile în care utilizarea unui camion extra-lung, vine și cu unele provocări.

În situația actuală, nivelul de activitate al companiei de curierat a crescut cu 40%, iar asta înseamnă o provocare logistică enormă. Creșterea comerțului online a făcut ca numărul de colete expediate să înregistreze o creștere neașteptată, iar această perioadă este perfectă pentru a testa conceptul „Fliegl Swap-Train“.

Hermes testează un camion extra-lung cu sistem interschimbabil Fliegl Swap-Train

Concluzia celor de la Hermes, după primele luni de test, este că utilizarea camioanelor ultralungi este o soluție optimă în special între centrele de logistică.

“Numărul de expediții este în creștere permanentă și probabil că nu va scădea după această perioadă atipică. Din acest punct de vedere trebuie să găsim soluții eficiente pentru a putea livra pachetele pe tot teritoriul Germaniei și de aceea transportul acestora în diferite puncte logistice, într-un timp cât mai scurt posibil, este esențială”, spune Marco Schlüter, directorul de logistică de la Hermes Germania.

Totuși, în Germania, discuția pe tema utilizării camioanelor ultralungi este una controversată. Ecologiștii și Alianța Pro Schiene își doresc o creștere a transportului combinat feroviar, considerând că aceasta este cea mai eficientă și puțin poluantă modalitate de transport marfă. Teama este că utilizarea unor astfel de camioane ultralungi ar duce la o creștere a transportului rutier de mărfuri în detrimentul unor soluții mai ecologice.

Follow #infotrucker