CamioaneIAA HanovraSpecial

HydroDrive disponibil cu transmisie MAN TipMatic

Tracţiunea hidrostatică nu este ceva nou în lumea camioanelor, aceasta fiind prezentă de câțiva zeci de ani.

Meritul lui MAN este acela că a actualizat-o şi a readus-o în atenţia cumpărătorilor începând cu anul 2005. De atunci, Mercedes-Benz şi Renault Trucks au creat versiuni proprii pentru a nu rămâne mai prejos.

Teoretic, soluţia se compune dintr-un motor hidrostatic antrenat de o priză de putere şi două motoare hidrostatice plasate în butucul roţilor punţii din faţă. Între aceste componente sunt intercalate un număr de sisteme mecanice, hidraulice şi electronice care sincronizează şi protejează întregul ansamblul.

HydroDrive disponibil cu transmisie MAN TipMatic

Există aplicaţii la care tracţiunea integrală clasică este prea mult, iar tracţiunea simplă doar pe roţile din spate prea puţin, aici antrenarea hidrostatică este perfectă. Ea nu îngreunează camionul (în funcţie de configuraţie diferenţa ar varia între 500 şi 750 kilograme) şi necesită mai puţină motorină comparativ cu un AWD, nu micşorează unghiul de bracare al roţilor şi nu în ultimul rând nu afectează confortul celor din cabină.

Complicată a fost împerecherea tracţiunii hidrostatice HydroDrive cu transmisia automatică MAN TipMatic. Însă, de acum înainte, indiferent de programele “on-road” sau “off-road” de schimbare a treptelor, cele două vor putea conlucra. De asemenea, sistemul hidrostatic a fost perfecţionat, astfel încât să poată fi montate şi anvelope late, inclusiv îmbrăcate cu lanţuri.

VEZI ȘI: ASF a publicat tarifele de primă maxime pentru asigurarea RCA

Şoferul poate comanda oricând în timpul rulării și în orice condiţii pornirea MAN HydroDrive, iar sistemul va şti singur să se oprească la viteze de peste 28 km/h şi să repornească sub 23 km/h.

Tracţiunea hidrostatică îşi arată avantajele şi în cazul coborârii pantelor în frâna de motor, sporind siguranţa. Şasiul coborât asigură pe de-o parte accesul uşor în cabină, pe de altă parte are un efect benefic asupra stabilităţii.

Toate componentele MAN TipMatic şi MAN HydroDrive sunt montate sub nivelul superior al cadrului, fără să interacţioneze cu vreun tip de suprastructură.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button