
Hyundai XCIENT Fuel Cell este primul camion de serie cu hidrogen înmatriculat în Germania. Acesta marchează începutul pentru flota companiei de închiriere Hylane, o subsidiară a principalului furnizor german de asigurări auto DEVK Versicherung, care va avea inițial 44 de camioane.
Înmatriculat la Köln, primul camion de serie cu hidrogen a fost prezentat în fața ministrului transporturilor, Volker Wissing, în cadrul unei conferințe privind vehiculele comerciale ecologice, organizată de Ministerul Federal al Afacerilor Digitale și Transporturilor la Berlin
DEKRA și biroului de înmatriculare din Köln au coordonat îndeaproape toți pașii necesari în perioada premergătoare procesului de înmatriculare (rapoarte de expertiză și certificate) pentru a se asigura că vehiculul a fost înmatriculat la timp pentru data predării.
Pentru a atinge obiectivele climatice ale Germaniei, emisiile de CO2 trebuie să fie reduse semnificativ. Pentru sectorul transporturilor, reducerea la un maxim de 85 de milioane de tone de CO2 până în 2030 reprezintă o adevărată provocare. Odată cu înmatricularea primului camion de serie pe bază de hidrogen, Hylane devine un pionier în decarbonizarea transportului de mărfuri grele pe drumurile germane.
VEZI ȘI: Test Renault Trucks T 440 Turbo Compound: Supliment de cuplu
“Omologarea rutieră a primului camion din seria cu hidrogen în Germania nu este doar o etapă importantă pentru Hylane, ci și o piatră de temelie pentru redresarea mobilității în Germania. Pentru a contracara schimbările climatice, trebuie, de asemenea, să lucrăm în mod consecvent la decarbonizarea transportului greu de mărfuri. Pentru mine, utilizarea camioanelor cu hidrogen este o modalitate promițătoare de a realiza acest lucru”, spune Sara Schiffer, director general al Hylane.
Autonomie de apoximativ 400 de kilometri
Primul camion de serie cu hidrogen înmatriculat în Germania, un Hyundai XCIENT Fuel Cell, este propulsat de un motor electric de 350 kW, care generează un cuplu maxim de 2.237 Nm, alimentat cu energie de un sistem de pile de combustie cu hidrogen de 180 kW, care oferă o autonomie de aproximativ 400 de kilometri.
Hidrogenul este stocat în șapte rezervoare care pot fi realimentate complet într-un interval de timp cuprins între 8 și 20 de minute, în funcție de temperatură.
“Prin această primă aprobare oficială a unui camion de serie cu hidrogen, Hyundai face o muncă de pionierat care este posibilă doar împreună – cu parteneri și clienți precum Hylane. În acest fel, urmărim cu toții același obiectiv: să acționăm rapid, coerent și inteligent pentru a ajunge la un nivel net zero, inclusiv în transportul de mare tonaj. Începând de acum, suntem un pic mai aproape de acest obiectiv”, Beat Hirschi, CEO al HHM.
Suprastructuri de la Schmitz Cargobull
Camionul este echipat cu o suprastructură izotermă Schmitz Cargobull și este prevăzut în spate cu lift hidraulic. Desigur, în funcție de nevoile clienților, camionul poate fi configurat cu diferite tipuri de suprastructuri. În acest scop, compania din Köln lucrează împreună cu Schmitz Cargobull.
Pentru a asigura aprovizionarea cu hidrogen a vehiculului, există o cooperare cu H2 Mobility.
Camionul a fost finanțat de Ministerul Federal al Afacerilor Digitale și Transporturilor în cadrul Directivei privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative și ecologice și a infrastructurii asociate de alimentare și încărcare (KsNI). Ghidul de finanțare este coordonat de NOW GmbH, iar cererile sunt aprobate de Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri.