Hyundai a finalizat cu succes primul test cu camioane conectate în pluton

Hyundai a finalizat cu succes primul test cu camioane conectate în pluton

Hyundai a încheiat cu succes primul test în trafic real utilizând camioane conectate în pluton, echipate cu tehnologii de condus autonom.

Sud-coreenii de la Hyundai a efectuat primul test cu camioane conectate în pluton pe autostrada inteligentă Yeoju, utilizând tehnologii de condus autonom și replicând condiții reale de trafic.

Autostrada inteligentă Yeoju are 7.7 kilometri și este o zonă de teste construită de guvernul sud-coreean pentru dezvoltarea și testarea tehnologiilor de condus autonom. Pe această porțiune circulă constant vehicule de test, condițiile fiind similare cu cele de pe o autostradă normală.

Ca parte a unui proiect inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MOLIT), Hyundai a testat cu succes rularea în pluton, depășirea și interpunerea între alte vehicule, frânarea simultană de urgență și tehnologia de comunicare V2V (vehicul cu vehicul). Pentru siguranță totală, limita de viteza a fost setata la 60km/h.

Producătorul sud-coreean a folosit în cadrul testelor două camioane cu semiremorcă Xcient interconectate între ele. Modelul Xcient este un camion de 40 de tone care se comercializă la nivel mondial, însă nu și în Europa.

Hyundai a dezvoltat și o versiune electrică cu pile de combustie dedicată transportului demărfuri, denumită Xcient Fuel Cell. De altfel, Hyundai va livra 1.600 de astfel de camioane cu hidrogen în Elveția până în 2025.

VEZI ȘI: Interdicțiile sectoriale din Tirol reclamate la Curtea Europeană de Justiție

Testul realizat de Hyundai a făcut parte dintr-un proiect inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MOLIT). Începând cu 2018, MOLIT a susținut încercările în domeniul tehnologiei de condus autonom și în afară de Hyundai, în acest proiect național s-au mai implicat guvernul, corporații naționale și instituții academice.

Hyundai a finalizat cu succes primul test în trafic real cu camioane conectate în pluton

Rularea în pluton are beneficiul de a reduce rezistența aerului și îmbunătățește consumul de combustibil, reducând în același timp și emisiile de noxe. Manevra începe în momentul în care șoferul se apropie de camionul din față și activează modul de rulare în pluton.

După activare, camionul din spate păstrează o distanță de 16.7 metri, accelerarea și frânare fiind adaptată în timp real în funcție de ce face camionul din față. Șoferul nu trebuie să frâneze sau să accelereze, ceea ce reduce oboseala acestuia și contribuie la creșterea siguranței rutiere.

În acest mod se activează și tehnologia de păstrare a benzii de rulare, ceea ce face posibil ca șoferul să urmeze camionul din față fără să fie nevoit să atingă volanul.

Hyundai a finalizat cu succes primul test în trafic real cu camioane conectate în pluton

În timpul rularii în acest mod nu a apărut nicio problema cu mașinile care au depășit și s-au intercalat între camioanele de test. în momentul în care un vehicul se intercalează între camioanele din pluton, următorul camion mărește distanța la un minimum de 25 de metri.

Când camionul din față frânează brusc, pentru o situație neasteptată, tehnologia permite oprirea în timp util și a camionului din spate, fără ca șoferul să acționeze comenzile vehiculului.

Sistemul de comunicare V2V (vehicle-to-vehicle) a demonstrat cum se face schimbul de informații în timp real și cum acest lucru contribuie la siguranța rutieră.

Hyundai a finalizat cu succes primul test în trafic real cu camioane conectate în pluton

În plus, acesta încorporează și sistemele avansate de asistență la condus ADAS (Advanced Driver Assistance System) și include datele colectate de la diferiți senzori, camere video și senzori radar.

Mai mult, sistemul de partajare în timp real al înregistrărilor video făcut cu camerele frontale a fost activat de tehnologia V2V. Astfel, șoferul din spate poate vedea exact ce se întamplă în fața camionului lider din pluton, putând lua astfel decizii rapide în funcție de situația de pe drum, dacă este cazul.

Hyundai a finalizat cu succes primul test în trafic real cu camioane conectate în pluton

Hyundai lucrează la îmbunătățirea acestei tehnologii pentru a reduce distanța dintre vehicule și pentru a îngloba și informații din trafic pentru a optimiza și mai mult rularea în pluton pe modul autonom al vehiculelor comerciale.

În august 2018, Hyundai Motor, în parteneriat cu Hyundai Glovis, a încheiat primul test pe autostrada cu un camion condus în mod autonom pe o distanță de 40 de kilometri între Uiwang și Incheon. Camionul a folosit tehnologii de condus autonom SAE (Society of Automotive Engineers Standard) de Nivel 3.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.