Hyundai a livrat primul camion electric cu hidrogen în Elveția

Hyundai a livrat primul camion electric cu hidrogen în Elveția
Hyundai a livrat primul camion electric cu pile de combustie pe bază de hidrogen în Elveția, acolo unde vor mai fi livrate 49 de unități până la final de 2020.

Primul camion electric cu pile de combustie pe bază de hidrogen, livrat în Elveția de Hyundai, și-a început deja activitatea. 

Hyundai a livrat primul camion electric cu hidrogen în Elveția

Pentru 2021 au fost comandate 140 de camioane electrice Hyundai, iar numărul lor va crește de la an la an. Conform planurilor asociației H2 Mobilität, până în 2023, vor circula în Elveția 1.000 de camioane Hyundai cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

În asociația H2 Mobilität sunt deja înscrise 19 companii de transport, printre care se numără Galliker, Camion Transport sau Schöni, retaileri și furnizori de combustibil, care împreună au un parc auto de peste 5.000 de camioane și 2.000 de puncte de alimentare. Și toate își doresc să opereze în viitor camioane cu emisii zero de CO2.

De exemplu, retailerul COOP, și-a propus ca până în 2023 să ajungă la nivelul întregii companii la un nivel zero al emisiilor de CO2 și pentru asta a cumpărat șase camioane electrice. COOP are un camion electric cu hidrogen dezvoltat în regie proprie de Esoro, iar toate transporturile care sunt mai lungi de 90 de kilometri sunt făcute pe calea ferată.

Obiectivul celor de la H2 Mobilität este ca hidrogenul să fie produs doar din surse ecologice și regenerabile, iar Coop face asta în benzinăria proprie, singura publică din Elveția în acest moment.

Hyundai a livrat primul camion electric cu hidrogen în Elveția

Autoritățile din Elveția sunt de acord că hidrogenul reprezintă o soluție perfectă pentru reducerea emisiilor de CO2 și vor să susțină inițiativa celor de la H2 Mobilität prin investiții în infrastructură. În plus, cei de la Avia vor inaugura, pe 17 aprilie, cea de-a doua benzinărie cu hidrogen în Elveția

Conform parteneriatului dintre H2 Mobilität și cei de la Hyundai, companiile de transport vor plăti doar pentru utilizarea camionului, adică un preț pe kilometru, care a fost stabilit la aceeași valoare de utilizare ca în cazul unui camion clasic pe motorină.

VEZI ȘI: Noul Volvo FH16 promite să ducă productivitatea în transportul greu la alt nivel

Hyundai a fost primul producător care a intrat în acest parteneriat pentru a-și promova soluțiile alternative și suportă costurile de producție pentru cele 1.000 de camioane, urmând ca decontarea să se facă doar în funcție de utilizare.

Reprezentanții H2 Mobilität au spus că nu există un contract de exclusivitate și au existat unele discuții și cu cei de la Daimler și MAN, dar încă nu s-a ajuns la niciun acord.

Hyundai a livrat primul camion electric cu hidrogen în Elveția

Hyundai Xcient Fuel Cell, conform specificațiilor europene, va fi expus și la inaugurarea stației de alimentare, pe 17 aprilie, în St. Gallen, toate companiile interesate putând testa acest vehiculul. Conform planurilor, până în 2030, Hyundai va investi 6.7 miliarde de franci elvețieni în dezvoltarea camionului cu pilă de combustibil pe hidrogen.

Succesul proiectului este deja garantat, reprezentanții asociației H2 Mobilität declarând că o serie de alte companii mari din Elveția își doresc să ajungă la o mobilitate cu zero emisii de CO2, iar asta este un pas important pentru ca țara să-și atingă obiectivele stabilite în cadrul acordului mondial de mediu încheiat la Paris.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. miezu

    03/03/2020 at 5:18 AM

    ce sistem de rahat, noi sa mergem verde dar sa vindem toate jegurile de masini in africa si asia si aia sa rupa cu toba aerul curat evacuat de europa .in Dubai 2020 99% sunt camioane euro 2,3

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.