Hyundai debutează pe piața europeană cu livrarea primelor camioane cu hidrogen

Hyundai debutează pe piața europeană cu livrarea primelor camioane cu hidrogen în Elveția
Hyundai marchează debutul oficial pe piața europeană de vehicule comerciale grele cu livrarea primelor camioane cu hidrogen, în Elveția.

Companiile elvețiene Coop, Migros, Traveco, Galliker Logistics, Camion Transport AG, F. Murpf AG și G. Leclerc Transport AG sunt primii clienți europeni care vor utiliza camioane cu hidrogen produse de Hyundai în operațiuni de transport a bunurilor de larg consum.

Hyundai debutează pe piața europeană cu livrarea primelor camioane cu hidrogen

Primele camioane cu hidrogen livrate în Elveția fac parte dintr-un total de 50 de unități, care urmează să ajungă la clienți până la finalul lui 2020.

Camioanele sunt oferite clienților printr-un sistem de leasing operațional de către Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), un joint-venture realizat în 2019 de Hyundai Motor Company și elvețienii de la H2 Energy.

Hyundai intenționează să ducă acest model de business și pe alte piețe europene importante, pe măsură ce Hyundai va pune bazele unor soluții și rețele partenere în Germania, Norvegia, Olanda și Austria.

Pentru a susține creșterea ecosistemului cu hidrogen, Hyundai are un proiect de afacere care cuprinde mai mult de 100 de stații de alimentare cu hidrogen în Elveția, ceea ce este suficient nu numai pentru vehiculele comerciale cu hidrogen, ci și pentru automobilele personalealimentate cu acest combustibil.

În mod similar, Hyundai intenționează să acționeze ca un liant în aducerea diferiților actori în lanțul valoric al hidrogenului ca parte a eforturilor sale de a aduce valoare.

Hyundai debutează pe piața europeană cu livrarea primelor camioane cu hidrogen

Autoșasiu XCIENT Fuel Cell 4×2 are un ampatament de 5.130 mm și o lungime de 9.745 mm. Este propulsat de un sistem de pile de combustie care produc o putere totală de 190 kW, alimentate de șapte rezervoare mari de hidrogen cu o capacitate totală de aproape 32.09 Kg, care-i oferă camionului o autonomie de 400 km. Timpul de alimentare cu hidrogen a unui camion este cuprins între 8 și 20 de minute.

Camionul are o masă totală maximă autorizată de 19 tone, respectiv o masă totală maximă totală combinată de 36 de tone.

VEZI ȘI: Einride va electrifica și automatiza livrările Lidl Suedia

În viitor, Hyundai va lansa un model XCIENT Fuel Cell complet nou, care va fi dezvoltat pe o platformă dedicată pentru camioane cu hidrogen. Noul model va avea o axă electrică și două sisteme de pile de combustie, fiecare având puterea de 200 kW, aflate în prezent în faza de dezvoltare. De asemenea, acesta va fi disponibil atât în versiune autoșasiu 4×2 și 6×2, cât și autotractor 4×2. Versiunea autotractor de 44 de tone va avea o autonomie de peste 1.000 km cu un singur plin.

Europa deschide drumul către alte piețe mondiale
Introducerea modelului XCIENT Fuel Cell în Europa reprezintă o piatră de temelie pentru expansiunea ulterioară a companiei sud-coreene pe piețele comerciale din America de Nord și China.

Ca parte a planului său de extindere a producției, Hyundai preconizează că va livra 1.600 de camioane cu hidrogen până în 2025. Pentru a oferi suport în Europa, Amenrica de Nord și China, ca răspuns a cererii în creștere pentru mobilitate curată, în 2021, Hyundai spune că producția lui XCIENT Fuel Cell va atinge pragul de 2.000 de unități anual.

Pe piața nord-americană, Hyundai colaborează cu liderii logisticii pentru a le furniza camioane grele cu hidrogen produse în serie. De altfel, Hyundai a dezvăluit în cadrul NACV 2019 conceptul HDC-6 Neptune, un camion de Clasa 8 alimentat cu hidrogen, oferind informații despre cum ar putea arăta viitorul și planurile sale pentru acesta.

Hyundai debutează pe piața europeană cu livrarea primelor camioane cu hidrogen

Pentru a susține acest plan, Hyundai colaborează cu alte companii pentru a construi un lanț valoric complet al hidrogenului, care acoperă totul, de la producția de hidrogen și stațiile de alimentare la service și întreținere.

Piața nord-americană va primi și un cap-trator 6×4. Până în 2030, Hyundai se așteaptă ca peste 12.000 de camioane cu hidrogen să ajungă pe drumurile din SUA.

De asemenea, Hyundai lucrează la diferite strategii în China, unde vizează să vândă un milion de vehicule alimentate cu hidrogen până în 2030, întrucât industria hidrogenului din această țară are o tendință de creștere accentuată, creând un potențial masiv.

Inițial, Hyundai se va concentra asupra celor patru hub-uri majore de hidrogen din China: Jin-jin-ji, Yangtze River Delta, provincia Guangdong și provincia Sichuan. În prezent, se discută despre inițiative de cooperare, cum ar fi un joint-venture cu parteneri locali.

Trei camioane electrice cu hidrogen sunt programate pentru lansare în China: un camion de transport mediu în 2022, un camion de mare tonaj în câțiva ani și un alt camion de mare tonaj conceput strategic pentru piața din China. Cu aceste modele, obiectivul Hyundai este de a atinge un volum total de vânzări de 27.000 de unități până în 2030.

Follow #infotrucker