Camioane

Hyundai demarează testele în Europa cu noul camion cu hidrogen XCIENT Fuel Cell

Sud-coreenii de la Hyundai demarează testele cu noul camion cu hidrogen XCIENT Fuel Cell, alături de mai mulți clienți din Elveția.

Hyundai, Mercedes-Benz, Nikola Motors alături de IVECO, Scania și Volvo Trucks sunt companiile care în prezent lucrează la un camion electric cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Dar dintre toți acești constructori, Hyundai reușește acum să țină capul de afiș. De ce? Deoarece camionul cu hidrogen XCIENT Fuel Cell a intrat în programul de teste cu clienți din Europa. Conform oficialilor producătorului sud-coreean, primele zece unități XCIENT Fuel Cell au fost expediate către Elveția.

În următoarele luni, Hyundai speră ca numărul camioanelor aflate în teste să ajungă la 50, iar din toamna anului curent să înceapă livrările către flotele comerciale europene.

Planul Hyundai este ca până în 2025 să livreze 1.600 de unități XCIENT Fuel Cell, și astfel să demonstreze tuturor că viitorul electric poate fi abordat cu succes și în domeniul transporturilor.

“XCIENT Fuel Cell a devenit realitate, nu mai este un proiect desenat pe hârtie. Hyundai face un pas important în dezvoltarea transportului viitorului prin introducerea acestui camion pe piață”, a decalrat unul dintre reprezentanții Hyundai.

Hyundai demarează testele în Europa cu noul camion cu hidrogen Xcient Fuel Cell
Hyundai demarează testele în Europa cu noul camion cu hidrogen XCIENT Fuel Cell

Hyundai XCIENT Fuel Cell este echipat cu un motor electric capabil să ofere o putere de 350 kW și 3.400 Nm, iar energia electrică necesară funcționării acestuia este livrată cu ajutorul a două sisteme de pile de combustie. Hidrogenul necesar procesului de electroliză este ținut în șapte rezervoare cu o capacitate totală de 32.09 kilograme.

Conform oficialilor Hyundai, autonomia cu un singur plin a lui XCIENT Fuel Cell este de circa 400 de kilometri. Pentru reîncărcarea rezervoarelor cu hidrogen, camionul are nevoie de circa 20 de minute.

Dar Hyundai nu se va opri aici și anunță și un cap tractor care va avea o autonomie de până la 1.000 de kilometri cu un singur plin de hidrogen. Acesta ar urma să fie dezvoltat pentru piețele din Europa și America de Nord.

VEZI ȘI: Transportatorii care și-au suspendat plata creditelor, nu vor fi înscriși în Centrala Riscului de Credit

Proiectul lui XCIENT Fuel Cell a intrat în faza testelor în Elveția prin prisma acordului semnat în 2019 de Hyundai cu compania elvețiană H2 Energy. Astfel a luat naștere Hyundai Hydrogen Mobility, un joint-venture gândit să îmbunătățească sectorul de transport.

Hyundai este unul dintre producătorii care nu se află la primul contact cu modelele echipate cu pile de combustie. În trecut, Hyundai a adus pe piață un Santa Fe Fuel Cell, iar în prezent producătorul sud-coreean asamblează SUV-ul Nexo. Până în 2025, Hyundai speră să vândă 670.000 de mașini electrice anual, inclusiv 110.000 de versiuni cu pile de combustie.

Hyundai XCIENT Fuel Cell are o configurație 4×2 și un ampatament de 5.130 de mm. Lungimea este de 9.745 de mm, iar înălțimea ajunge la 3.730 de mm. Masa totală maximă autorizată a versiunii cargo este de 36 de tone, iar viteza de top este de 85 km/h.

Din aceeași categorie...

Back to top button