AvanpremierăIAAȘtiri

Hyundai H350 a fost prezentat în premieră mondială la IAA Hanovra

Hyundai Motor Company, cel mai mare constructor auto din Coreea de Sud, a dezvăluit în cadrul celei de-a 65-a ediții a IAA Hanovra, modelul H350, primul vehicul comercial uşor conceput special pentru piaţa europeană.

Noul Hyundai H350 reprezintă o opţiune versatilă, practică şi convenabilă pentru utilizatorii vehiculelor comerciale și un rival de piață pentru modele consacrate precum Crafter, Master, Movano sau Transit.

Modelul H350 dispune de o platformă flexibilă, şi 3 variate de caroserie – furgon, mini bus pentru transport persoane şi camionetă cu platformă coborâtă – şi este menit să consolideze prezenta mărcii pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, atrăgând noi categorii de clienţi, în Europa. Inginerii Hyundai specializaţi pe vehicule comerciale şi-au concentrat eforturile în şase direcţii cheie pe parcursul dezvoltării vehiculului H350: eficienţă, valoare, sarcină, siguranţă, fiabilitate şi performanţă. În dezvoltarea sa, Hyundai s-a raportat la modelele concurente ale principalilor producători europeni de vehicule comerciale premium, pentru a oferi utilizatorilor o experienţă peste nivelul celorlalte vehicule din segmentul său.

Hyundai H350 a fost prezentat în premieră mondială la IAA Hanovra

Modelul H350 preia stilul modern al autoturismelor Hyundai, prezentând un design aparte şi aerodinamic. Manevrabilitatea deosebită combinată cu ţinuta stabilă şi confort, apropie experienţa rafinată oferită la volanul modelului H350 de cea a unui autoturism. H350 beneficiază de o caroserie ranforsată, datorită utilizării oţelului de înaltă rezistenţă şi ingineriei avansate a saşiului, care împreună cu dotările de siguranţă sofisticate îl plasează printre liderii segmentului sau în termeni de rezistenţă în cazul unui impact. Hyundai transferă pe noul vehicul comercial H350 tehnologii care echipează autoturismele sale, oferind astfel niveluri premium de confort şi utilitate.

Modelul H350 a fost conceput ca un instrument de lucru robust şi fiabil, însă designul şi rafinamentul sau îl recomandă şi ca mijloc de transport confortabil pentru familiei şi prieteni. Suma caracteristicilor noului Hyundai H350 garantează o experienţă plină de satisfacţii posesorilor săi, oferind atât clienţilor persoane fizice cât şi celor juridice flexibilitatea necesară pentru a-şi atinge obiectivele. Motoarele turbo diesel puternice şi eficiente, echipate cu o cutie manuală în 6 trepte, îi oferă modelului H350 un cuplu suficient pentru a transporta încărcături cu sarcini ridicate (până la 1,5 tone) în zona cargo generoasă (3665 x 1795 x 1955 mm), oferind şi posibilitatea unui transport suplimentar de până la 2,5 tone datorită capacităţii sale de remorcare.

Stilul modern al vehiculelor Hyundai se regăseşte în designul exterior al noului H350, integrându-l perfect în rândul autoturismelor recente din gama. În ciuda dezavantajelor vehiculelor comerciale uşoare faţă de autoturisme în privinţa aerodinamicii, H350 beneficiază de un coeficient scăzut, de 0,369.

Hyundai H350 a fost prezentat în premieră mondială la IAA Hanovra

Design exterior
Grila hexagonală a fost integrată în bară de protecţie faţă, ca în cazul celor mai recent lansate modele Hyundai din gama de autoturisme. Bara de protecţie frontală are deopotrivă un caracter estetic şi practic, integrând o treaptă laterală pentru accesul şi curăţarea facilă a parbrizului. Farurile stilate învăluie lateralele părţii frontale, putând fi dotate opţional cu proiectoare şi lumini de zi cu LED. Retrovizoarele laterale ce încorporează semnalizatoare cu LED îmbunătăţesc vizibilitatea celorlalţi participanţi la trafic, în timp ce lămpile de semnalizare laterale reflectorizante îmbunătăţesc vizibilitatea pe timp de noapte. Bandourile laterale marchează flancurile vehiculului, segmentând zona de cargo şi reducând riscul unei daune. O uşă laterală culisantă practică oferă o deschidere de 1279 mm pentru o încărcare rapidă şi facilă. Partea posterioară a noului H350 are un caracter practic pronunţat. Uşile pivotante (ce pot fi opţional dotate cu geamuri) se deschid sub un unghi de 180 şi respectiv 270 de grade, oferind o deschidere totală de 1538 mm. Bara de protecţie spate poate încorpora opţional o treaptă pentru a facilita accesul în zona cargo. Un dispozitiv de remorcare, disponibil de asemenea opţional, oferă posibilitatea remorcării unei încărcături suplimentare de până la 2,5 tone (cu frâne). Un stop subţire, poziţionat sus, este dotat cu LED, necesitând astfel intervenţii limitate în service.

Interior cabina Hyundai H350

Design Interior
Cabina noului H350 a fost configurată în jurul şoferului, pe principiul de siguranţă, facilitate şi simplitate. Interiorul rafinat oferă spaţiu de top în clasa sa pentru cap (1414 mm) şi picioare (1071 mm). Bancheta cu design european, pentru 2 sau 3 ocupanţi, este dotată cu funcţie de amortizare pe opt direcţii, şi opţional, cu suspensie şi funcţie de încălzire. Volanul telescopic este reglabil şi prevăzut cu diferite comenzi, astfel încât şoferul să îşi poată găsi cu uşurinţă poziţia optimă de condus în H350. Comenzile, instrumentarul de bord şi accesul la spaţiile de depozitare sunt plasate la îndemână şoferului în H350. Studiile extinse de ergonomie au condus la obţinerea vizibilităţii frontale, laterale şi posterioare optime (în retrovizoarele exterioare). Cabina modelului H350 oferă numeroase spaţii practice de depozitare. Printre acestea se numără spaţiul de sub banchetă (care poate fi accesat ridicând bancheta în partea pasagerului), buzunare largi pe interiorul portierelor, un spaţiu pe consola centrală (ce include o priză de 12 V) şi unul ascuns în partea superioară, împărţit în mai multe secţiuni. Sub planşa de bord, în partea centrală este prevăzută o tabletă pliabilă, o scrumieră şi două suporturi pentru pahare, iar în lateral, torpedoul, cu funcţie opţională de răcire şi mecanism de blocare. Comenzile au fost concepute ergonomic în cabina noului H350 pentru a facilita accesul şoferului, fiind plasate intuitiv şi creând un aspect modern, confortabil. Volanul mulţi-funcţional este prevăzut cu comenzi pentru sistemul audio şi alte funcţii ale căror informaţii sunt afişate pe displayul din planşa de bord. Sistemul de Cruise control şi funcţia hands free pot fi de asemenea controlate cu ajutorul comenzilor de pe volan.

Noul Hyundai H350 lansat la IAA Hanovra

Zona cargo
Spaţiul de încărcare generos este vital pentru un vehicul comercial uşor, iar în această privinţă Hyundai H350 se remarcă prin spaţiul oferit de zona sa cargo (1955 mm înălţime, 1795 mm lăţime, 3780 mm lungime). Zona cargo poate acomoda până la 5 Euro paleţi (1200 mm x 800 mm x 900 mm), care pot fi cu uşurinţă încărcaţi şi descărcaţi datorită deschiderii generoase de 12,9 mp. Pasajele roţilor nu afectează depozitarea mărfurilor în zona cargo. Un separator din oţel este montat în standard pentru delimitarea zonei cargo de cabină, iar opţional acesta poate fi dotat cu geam pentru urmărirea în permanentă a încărcăturii. Podeaua zonei cargo este prevăzută cu un sistem de ancorare pentru fixarea mărfurilor şi pentru a asigura stabilitatea. În partea din spate a zonei cargo este montată o priză de alimentare de 12 V, precum şi o lampă.

Performanţe dinamice
O altă direcţie în care şi-au concentrat eforturile inginerii Hyundai a fost cea legată de motorizări. Astfel, H350 îşi depăşeşte competitorii în ceea ce priveşte capacitatea, puterea şi cuplul maxime. Motorul de 2,5 litri este disponibil în versiunea standard (110 kW/373 Nm) şi supra-alimentata (125 kW/422 Nm). Utilizând o nouă generaţie de sistem de injecţie common-rail şi o alimentare turbo controlată electronic, motoarele noului H350 oferă performanţe excelente, chiar şi în cazul transportării sarcinii maxime. Ambele versiuni de motorizare respectă standardele Euro 5, oferind o eficienţă de top în clasă. Printr-un nou sistem stop and go, motorul este oprit automat în momentul în care vehicului staţionează. Acest sistem este completat de un sistem de asistenţă la schimbarea treptelor de viteză, care îi indică şoferului treapta optimă pentru un consum eficient de combustibil. Dinamica şasiului a fost regândită pentru a oferi un confort sporit la bordul noului H350 şi pentru o manevrabilitate îmbunătăţită. Suspensia faţă independentă tip McPherson, completată de suspensia spate orizontală cu arc parabolic cu o singură foaie, sunt setate pentru a oferi o călătorie cât mai plăcută. Această combinaţie asigură izolarea vibraţiilor şi o absorbţie optimă a imperfecţiunilor suprafeţei de rulare. Riscul de rostogolire în cazul virajelor strânse este diminuat prin introducerea unei bare de stabilizare, oferind astfel o călătorie lină şi fără situaţii neprevăzute pentru confortul pasagerilor şi siguranţă mărfurilor transportate. Arcurile lungi cu o singură foaie îi asigură cel mai largă deschidere din clasa sa (1500 mm). Aceasta reduce înălţimea podelei şi facilitează astfel procesul de încărcare, vehiculul fiind capabil să transporte sarcini importante fără a-şi modifica dramatic gardă la sol. Hyundai H350 a urmat un regim complet de testare, orientat în mod specific către piaţa europeană. Acesta a parcurs aproximativ 2 milioane de kilometri pentru a fi evaluat şi setat, asigurandu-i-se un nivel maxim de rezistenţă. H350 a fost supus unor teste dinamice dure, care simulau condiţii climatice extreme întâlnite în diferite părţi ale Europei. Testele în condiţii atmosferice extreme au fost realizate în Scandinavia şi Rusia. Testele în condiţii de iarnă au fost realizate în Finlanda şi Rusia, unde vehiculele au fost supuse unor temperaturi negative. Testele în condiţii de vară fierbinte au fost realizate în Spania, pentru a asigura funcţionarea perfectă a noului H350 chiar şi în situaţia unor temperaturi ridicate.

Hyundai H350 din 2014 in Europa

Siguranţa
H350 beneficiază de cele mai recente dotări de siguranţă activă şi pasivă. Sistemul de frânare performant este susţinut de un sistem activ de control dinamic al vehiculului (Active Vehicle Dynamic Control system – VDC). Sistemul VDC controlează frâna de motor şi sistemul de frânare. Prevenind automat pierderea tracţiunii pe roţile spate, VDC lucrează în conjuncţie cu sistemul hidraulic de asistenţă la frânare (Hydraulic Brake Assist – HBA) pentru a activa rapid şi eficient frânele în cazul opririi de urgenţă. Acest sistem este completat de semnalul de alertă a opririi de urgenţă (ESS), care avertizează participanţii la trafic asupra frânării puternice a vehiculului, cu ajutorul stopurilor prevăzute cu un efect stroboscopic. Pentru un plus de siguranţă, H350 este echipat cu Sistem de Asistenţă la Pornirea din Pantă, care împiedică alunecarea vehiculului. Acest sistem acţionează frânele în momentul în care şoferul schimbă pedala de frână cu cea de acceleraţie, funcţionând ca o frână de mână automată. Roll Over Mitigation (ROM) este un sistem important ce asigură stabilitatea unui vehicul comercial, diminuând şansele de rostogolire laterală mai ales în situaţia unui viraj strâns. Printre echipamentele de siguranţă pasivă ale noului H350, trebuie menţionat în primul rând şasiul monococă. Şasiul încorporează în proporţie de 75% oţel de înaltă rezistenţă, creând astfel un cadru rigid cu o structură circulară pentru rezistenţa maximă. În completarea acestui sistem, lateralele au fost poiectate cu o structură suprapusă pentru a oferi protecţie optimă în cazul unui impact. Datorită acestui design avansat, testele de impact frontal au relevat un nivel înalt de rezistenţă, printre cele de top din segmentul său. În interior, pasagerii beneficiază de airbaguri frontale (şofer în standard, pasager opţional), centuri pre-tensionate şi Sistem de Asistenţă la Pornirea din Pantă în echiparea standard. Printre echipamentele opţionale figurează Semnalul de alertă a opririi de urgenţă şi Sistemul de avertizare la schimbarea involuntară a benzii de rulare, asociate Sistemului de asistenţă la parcare faţă şi spate, de asemenea opţional, pentru siguranţă, linişte sufletească şi confort. H350 are cel mai ridicat nivel de rezistenţă la coroziune din clasa sa, ca rezultat al procesului de sudură “Body În White” a elementelor din tablă ale caroseriei, în cadrul procesului de producţie. Hyundai H350 este conceput în proporţie de 98% din oţel anti-coroziune, şasiul vehiculului fiind protejat de un strat de vopsea aplicat electrostatic şi care asigură o rezistenţă sporită la coroziune.

Confort
Nivelul de confort oferit şoferului şi pasagerului a fost optimizat pentru H350. Accesul fără cheie în cabină şi covoraşele detaşabile din cauciuc, cu sistem de fixare pentru a nu se deplasa, ce permite îndepărtarea lor facilă pentru a fi curăţate, sunt doar două exemple. Parasolarele integrează de asemenea spaţii de depozitare suplimentare, în timp ce funcţia de răcire a torpedoului permite păstrarea băuturilor la o temperatură optimă. Atât şoferul cât şi pasagerul beneficiază de geamuri electrice, al şoferului fiind dotat cu funcţie de închidere secvenţială. Pentru o vizibilitate sporită, vehiculul dispune de retrovizoare exterioare electrice încălzite. Ştergătoarele dotate cu senzor de ploaie îşi pot ajusta viteza automat în funcţie de debitul de apă, iar farurile automate se aprind singure când detectează scăderea gradului de luminozitate. H350 dispune de asemenea de un sistem cruise control, afişând pe un ecran cu înaltă vizibilitate viteza curentă a vehiculului. Habitaclul este echipat pentru şofer cu un ecran TFT LCD color de 4,2 inch, care oferă acces rapid la informaţii referitoare la cosumul de carburant, funcţia audio, informaţii preluate de la computerul de bord sau senzorii de parcare. Sistemul de ventilaţie a fost optimizat pentru a permite accesul rapid al aerului din exterior în cabină, blocând totodată pătrunderea oricărui miros din zona de cargo. Acest sistem încorporează un sistem avansat de aer condiţionat, dotat cu filtru de particule. Sistemul ultra performant de aer condiţionat, montat în plafon, poate fi controlat manual din cabină, fiind dotat cu un vaporizator eficient care-i conferă o capacitate ridicată de răcire. Pe timp de iarnă, sistemul de încălzire oferă o temperatură optimă în cabină. H350 este echipat cu sisteme multimedia avansate, precum cel audio, navigaţia şi asistenţa la parcare. H350 beneficiază în echiparea standard de cel mai recent sistem audio, cu radio DAB şi funcţii USB, CD, MP3, AUX, hands free Bluetooth şi conexiune iPod, toate accesibile prin ecranul LCD de 3,8 inch. În plus, Hyundai oferă clienţilor H350 posibilitatea echipării cu un sistem combinat audio/video/navigaţie (AVN), oferit în premieră pentru un vehicul comercial uşor, cu sistem de operare Android, cu hărţi de navigaţie 3D şi display color. Pentru vehiculele dotate cu camera de marşarier, sistemul AVN oferă o imagine panoramică 135 grade din spate a vehiculului. Sistemul de Asistentă la Parcare oferă şoferului informaţiile preluate de senzorii digitali, vizual, afişându-le pe ecranul central, şi sonor, pentru a-i facilita manevrele.

Schita noului Hyundai H350 lansat la IAA Hanovra

NVH (zgomot, vibrații și severitate)
Hyundai a depus eforturi importante în dezvoltarea modelului H350 în direcţia îmbunătăţirii confortului acustic, pentru a oferi performanţe NVH (noise, vibration and harshness) la nivel de top în segmentul sau. Inginerii Hyundai au descoperit că în acest tip de vehicul, cel mai ridicat nivel de zgomot în interior era generat sub 2000 rpm. H350 depăşeşte această problemă, oferind un nivel de confort acustic referinţă în clasa sa. La ralanti, nivelul zgomotului în interior înregistrat a fost de 50 dBA şi al vibraţiilor de 95 dBA, iar în mers nivelul de zgomot a atins 70 dBA. Pătrunderea zgomotului în interior a fost redusă prin integrarea în podea a unui strat de material cu densitate mare, conceput pentru a absorbi efectiv sunetul, precum şi prin adăugarea unor izolaţii ultra subţiri interioare şi exterioare între planşa de bord şi cabină. Pasajele roţilor sunt prevăzute cu scuturi care limitează pătrunderea zgomotului făcut de anvelope la rulare. Punctele de fixare ale şasiului şi motorului au fost ranforsate de asemenea, contribuind astfel la reducerea vibraţiilor la ralanti, în timp ce amortizoare special concepute reduc zgomotele motorului la demaraj şi accelerare.

Motorizări
H350 este echipat cu un motor diesel de 2.497 cmc CRDI cu injecţie directă common rail în 4 cilindri, în două versiuni, fiecare oferind performanţe remarcabile, chiar şi în condiţii de încărcare completă. Punând accentul pe utilitate, propulsoarele modelului H350 au fost concepute şi setate pentru a oferi un răspuns precis. H350 oferă putere optimă, de la 10 kw (standard) la 125 kw (sporită), pentru o manevrabilitate maximă în orice condiţii de drum. O cutie manuală, cu 6 trepte şi schimbare lină a vitezelor, perfect compatibilă, asigură un cuplu maxim într-o gamă de turaţii de la minim la mediu pentru a oferi o experienţă plăcută la bord ocupanţilor săi.

Din aceeași categorie...

Back to top button