
Hyundai a dezvăluit în cadrul Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Namyang din Coreea de Sud, noi detalii despre modelul Ioniq, noua generaţie de automobile hibride.
Având la bază o platformă nouă, disponibilă în trei versiuni de propulsoare electrice hibrid cu emisii reduse, Ioniq încorporează în proporţie de 53% oţel de înaltă rezistenţă şi aluminiu (capota, hayonul şi componentele de suspensie). Pentru un plus de siguranţă în cazul unui impact, în zonele respective a fost utilizat acelaşi oţel de înaltă rezistenţă.
Noul model a fost conceput pentru a veni în întâmpinarea clienţilor cu un stil de viaţă dinamic. Poziţionând bateriile în partea inferioară, centrul de greutate este coborât, ceea ce conduce la un comportament sportiv în viraje. De asemenea, suspensia spate multi-link, prevăzută cu braţ dublu inferior, asigură o ţinută de drum optimă.
Noua platformă este diponibila în trei variante de trenuri de rulare: integral electric, hibrid plug-in benzină/electric sau hibrid benzină/electric, acest aspect reprezentând o premieră mondială. Cu această ocazie au fost dezvăluite detalii cu privire la versiunea hibrid benzină/electric, prima care va fi lansată pe piaţă.
[pullquote align=”right” cite=”Rag Jung, Preşedintele Project Management Division al Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Hyundai Motor” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Ioniq urmăreşte viziunea Hyundai de protejare a mediului înconjurător, dar şi politică de dezvoltare a gamei de produse.[/pullquote]Noul 1.6 litri Kappa GDi, dezvoltat exclusiv pentru modelele hibride ale Hyundai, oferă cel mai ridicat randament termic (40%) şi o putere maximă de 105 CP, fiind completat de motorul electric de 43.5 CP. Pentru optimizarea răcirii, circuitele chiulasei şi blocului motor sunt separate. În plus, sistemul de injecţie directă, care lucrează la o presiune de 200 bari, completat de injectoarele cu şase duze, contribuie la îmbunătăţirea economiei de combustibil și la reducerea emisiilor de CO₂.
VEZI ȘI: Bateriile cu tehnologie AGM recomandate pentru transport intracomunitar
Bateria litiu-ion polimer dispune de cicluri performanţe de încărcare/descărcare, permiţând o regenerare rapidă. Controlul distribuţiei puterii se realizează printr-o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT), care oferă o experienţă unică de condus la bordul modelului Ioniq. Această transmisie (cu un randament de 95,7%) oferă în acelaşi timp un răspuns prompt al acceleraţiei, schimbări line ale treptelor de viteze, dar şi consum şi emisii de noxe reduse.
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube