Hyundai XCIENT 2021: versiune 6×2 și sistem de rulare revizuit

Hyundai a anunțat primul facelift pentru XCIENT, camionul său cu celulă de combustie alimentată cu hidrogen.
În afară de designul modificat al părții frontale, XCIENT vine cu o nouă configurație și un sistem de propulsie revizuit.
Hyundai XCIENT 2021 este propulsat de un motor electric de 350 kW (2.237 Nm), alimentat în mare parte a timpului de două stive de celule de combustie de câte 90 kW. De asemenea, cele 7 rezervoare de hidrogen au acum o capacitate de 31 kg.
În versiunea inițială, anunțată în 2019, XCIENT avea două stive de celule de combustie de câte 95 kW și rezervoare cu o capacitate de 35 kg. ”Durabilitatea sistemului de celule de combustie și eficiența vehiculului au fost îmbunătățite, pentru a se potrivi cu nevoile clienților de flote comerciale”, se arată într-un comunicat al Hyundai.
VEZI ȘI: Daimler și Shell, rețea de alimentare cu hidrogen între Rotterdam, Koln și Hamburg
Camionul dispune și de 3 pachete de baterii de câte 72 kWh, montate între celulele de combustie și motorul electric. Autonomia rămâne neschimbată (aproximativ 400 km), iar realimentarea durează între 8 și 20 de minute, în funcție de temperatura ambientală.
În afară de versiunea inițială 4×2, Hyundai XCIENT este disponibil acum și într-o configurație cu 3 axe, 6×2. Producția noului model va începe în luna august.
În 2020, Hyundai a livrat 46 de camioane cu hidrogen în Elveția, ele parcurgând până acum peste 750.000 km. Alte 140 de modele XCIENT vor fi livrate în Elveția în acest an. Numărul lor ar trebui să crească la 1.600 până în 2025.
Cu aceeași ocazie, Hyundai a anunțat că intenționează să lanseze noul camion și în alte țări din Europa, dar și în America de Nord și China.