GreenZone

Hyundai XCIENT Fuel Cell alimentat cu hidrogen a fost prezentat Olanda

Primul camion Hyundai XCIENT Fuel Cell alimentat cu hidrogen a ajuns în Olanda, fiind prezentat în Portul IJmuiden din Amsterdam.

Hyundai va începe un proiect pilot cu 30 de camioane alimentate cu hidrogen în Olanda, iar primul camion demo a ajuns deja în țară. Totuși, nu a putut fi precizată o dată exactă a lansării operațiunilor comerciale, în afară de anul 2022.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Hyundai operează deja 46 de camioane rigid cu două axe în Elveția, care au parcurs fără probleme o distanță cumulată de peste 1 milion km.

”În Elveția există o infrastructură dezvoltată pentru hidrogen, clienții nu trebuie să plătească taxe de drum, iar autonomia camioanelor se potrivește cu operațiunile clienților. În prezent, în Olanda sunt doar 5 stații de hidrogen adecvate pentru camioane. Ne dorim extinderea infrastructurii până să putem începe operațiunile”, a declarat Nabil Nachi, responsabil cu dezvoltarea camioanelor electrice cu celulă de combustie la Hyundai.

În prezent, Hyundai lucreză la mai multe variante XCIENT Fuel Cell. Se fac teste extinse cu o versiune cu 3 axe, de 27 de tone. De asemenea, va fi disponibil și un autotractor cu două axe. Noile variante vor fi foarte importante pentru piața olandeză.

VEZI ȘI: Cum să alegi corect pachetul aerodinamic pentru un camion

Modelul are o celulă de combustie montată în locul motorului diesel de la camioanele convenționale. Cele 6 rezervoare de hidrogen (32 kg cumulat) sunt plasate în spatele cabinei, iar motorul electric (476 CP, 2.237 Nm) este montat pe șasiu, în apropierea punții spate.

XCIENT FC are o masă maximă admisă de 19 tone (sarcină utilă brută de 10 tone și netă de 7 tone), până la 34 de tone în combinație. Autonomia modelului este de aproximativ 400 km.

Din aceeași categorie...

Back to top button