Hyzon Motors va lansa în Europa un camion alimentat cu hidrogen, bazat pe modelul DAF XF

Hyzon Motors va lansa în Europa un camion alimentat cu hidrogen, bazat pe modelul DAF XF
Hyzon Motors va produce pe piața europeană un camion alimentat cu hidrogen, bazat pe modelul DAF XF, care va avea o autonomie de până la 2.000 de kilometri.

Recent, start-up-ul american Hyzon Motors și-a deschis, în Olanda, primul sediu european, iar în perioada următoare va produce un camion de 40 de tone alimentat cu hidrogen, bază pe modelul DAF XF (cel puțin asta reiese din fotografiile de presă).

Hyzon Motors va lansa în Europa un camion alimentat cu hidrogen, bazat pe modelul DAF XF

Planurile anunțate de Hyzon Motors în ianuarie păreau destul de greu de realizat. Americanii anunțau că începând cu luna noiembrie 2020 vor livra primele camioane cu hidrogen de 40 de tone, iar din primul trimestru 2021 o să includă în gamă și camioane de până în 20 de tone tot cu hidrogen, a căror autonomie estimată este de 800 de kilometri.

În ciuda tuturor problemelor cauzate de pandemia de COVID-19, Hyzon Motors își menține planurile ambițioase, doar că termenele au fost puțin decalate. Astfel, până la finalul anului 2021 compania americană vrea să comercializeze sute de vehicule, iar pentru asta și-a deschis sediul din Europa, la Groningen, în Olanda.

Tot aici va demara și producția, în colaborare cu Holthausen Clean Technology, o companie olandeză specializată în dezvoltarea de pile de combustie cu hidrogen, urmând să fie montate pe modele DAF XF.

Hyzon Motors a reactivat deja uzina care dezvolta tehnologii pe hidrogen pentru General Motors din New York și a găsit parteneri pentru același tip de activitate în Australia. Compania vrea să comercializeze noile vehicule într-o soluție de tip All-Inclusive-Leasing, iar filiala din Europa comercializează deja modelul H2.

VEZI ȘI: Hyundai demarează testele în Europa cu noul camion cu hidrogen Xcient Fuel Cell

Camioanele alimentate cu hidrogen, care în Europa vor avea la bază modele DAF XF, vor fi echipate cu cele mai noi sisteme de siguranță, dar și cu un sistem telematic revoluționar.

Propulsia cu hidrogen are o durată de viață de peste un milion de kilometri, iar rezervoarele disponibile au capacități de 48 de kilograme, care asigură o autonomie de 500 km, și 192 de kilograme, care asigură o autonomie de 2.000 km.

Pila de combustie cu hidrogen este dezvoltată de Hyzon și va avea între 40 kW și maximum 370 kW. Pentru echipările de serie la camioanele de 40 de tone sunt prevăzute pile de combustie cu hidrogen de 150 și 200 kW.

Follow #infotrucker