LansareȘtiriTehnologie

I-Shift Dual Clutch, cutia revoluíonară lansat de Volvo Trucks

După introducerea suspensiei independente pe puntea față și a direcției dinamice la camioane, Volvo Trucks a lansat prima transmisie de pe piaţă cu dublu ambreiaj dedicată camioanelor, denumită I-Shift Dual Clutch.

Datorită schimbărilor de viteze servoasistate, fără întreruperi în transmiterea forţei de tracţiune, cuplul este menţinut iar camionul nu pierde viteză în timpul schimbării treptelor. Pentru şofer, efectul constă într-o înaintare mai confortabilă şi mai eficientă pe drum. „În situaţiile în care este necesar să se schimbe des treptele de viteză, de exemplu, pe dealuri sau pe drumuri virajate, condusul camioanelor cu I-Shift Dual Clutch ajunge la un nou nivel. Suntem foarte mândri să oferim această inovaţie clienţilor noştri”, a declarat Claes Nilsson, Preşedinte Volvo Trucks.

Transmisia I-Shift Dual Clutch este alcătuită din doi arbori primari şi un ambreiaj dublu. Aceasta înseamnă că pot fi selectate simultan două trepte de viteză. Ambreiajul este cel care determină treapta de viteză activă. I-Shift Dual Clutch se bazează pe tehnologia I-Shift, dar jumătatea frontală a cutiei de viteze a fost reproiectată şi cuprinde acum piese complet noi. „Atunci când conduceţi, aveti senzaţia că folosiţi două cutii de viteze. Când este selectată una dintre trepte într-o cutie de viteze, următoarea treaptă este deja pregătită în cealaltă cutie. Datorită celor două ambreiaje, schimbarea treptelor de viteză se realizează fără nicio întrerupere în transmiterea forţei de tracţiune. Rezultatul este menţinerea cuplului motorului şi sporirea semnificativă a confortului în timpul condusului”, spune Astrid Drewsen, manager de produs pentru lanţuri cinematice în cadrul Volvo Trucks.

I-Shift Dual Clutch, cutia revoluíonară lansat de Volvo Trucks

Disponibil din toamna lui 2014
Transmisia I-Shift Dual Clutch va fi disponibilă pe vârful de gamă a producătorului suedez, modelul FH cu motoare Euro 6 D13 de 460, 500 şi 540 cai putere, începând cu toamna acestui an. Transmisiile cu ambreiaje duble sunt deja utilizate pe autoturisme, dar Volvo Trucks este primul producător de camioane din lume care oferă o soluţie similară pentru vehiculele de transport de mare tonaj produse în serie. „Această cutie de viteze, va îmbunătăţi extrem de mult dinamica. Cu cât este mai greu transportul şi cu cât sunt mai dificile condiţiile de operare, cu atât mai mult veţi beneficia de facilităţile I-Shift Dual Clutch. Schimbările de viteze servoasistate, care nu au întreruperi în transmisia forţei de tracţiune, facilitează deplasarea în trafic, în special pe trasee problematice. Rezultatul este un condus mai relaxat şi mai sigur”, spune Astrid Drewsen.

Condus eficient şi mai mult confort
I-Shift Dual Clutch este deosebit de eficient în transportul pe distanțe lungi, în condiţii care necesită numeroase schimbări de viteze, de exemplu, pe dealuri sau pe drumuri cu numeroase viraje sau când vă deplasaţi prin oraşe cu sensuri giratorii şi semafoare. De asemenea, I-Shift Dual Clutch facilitează în mod deosebit transportul de bunuri mobile sau lichide, cum ar fi transportul de animale şi transportul  de lichide, deoarece schimbările imperceptibile de viteze conduc la mişcări mai reduse ale bunurilor. Mulţumită transmiterii eficiente a puterii din sistemul I-Shift Dual Clutch, se reduce pericolul de blocare pe drumuri alunecoase sau accidentate, de exemplu, în cazul transportului forestier. Un alt avantaj major oferit de noua transmisie este îmbunătăţirea confortului şoferului. „Pe lângă un condus eficient, schimbările line de viteze înseamnă şi un mediu mai silenţios în interiorul cabinei”, spune Astrid Drewsen.

Date despre I-Shift Dual Clutch
– În principiu, I-Shift Dual Clutch poate fi descris ca două cutii de viteze interconectate. Când este activă una dintre cutiile de viteze, următoarea treaptă de viteză este preselectată în cealaltă cutie. În timpul schimbării vitezelor, prima cutie de viteze este decuplată în acelaşi moment în care este cuplată cea de-a doua cutie, astfel încât treptele de viteză sunt schimbate fără întreruperi în transmiterea forţei de tracţiune.
– I-Shift Dual Clutch se bazează pe transmisia I-Shift. În ciuda numeroaselor componente noi, noua cutie de viteze are o lungime cu doar 12 cm mai mare decât o unitate I-Shift obişnuită.
– I-Shift Dual Clutch schimbă treptele fără întreruperi în transmiterea forţei de tracţiune. Când conduceţi în condiţii în care este de preferat ca transmisia să omită câteva schimbări de viteze, treptele sunt schimbate la fel ca în cazul unei unităţi I-Shift obişnuite.
– I-Shift Dual Clutch poate schimba orice treaptă, fără întreruperi în transmiterea forţei de tracţiune, cu excepţia schimbării gamei, care se efectuează doar la trecerea de la treapta a 6-a  la a 7-a.
– Schimbările line şi uniforme ale treptelor de viteză reduc uzura lanţului cinematic şi a întregului vehicul.
– Consumul de combustibil al sistemului I-Shift Dual Clutch este acelaşi ca şi al unităţii I-Shift obişnuite.
– I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe noul Volvo FH ca alternativă la transmisiile I-Shift şi manuale.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button