
La IAA 2022, DAF a prezentat noua gama de distribuție XD, modelele de construcții XDC și XFC și noi camioane electrice cu cabine XD și XF.
DAF introduce o gamă complet nouă de camioane vocaționale și de distribuție la IAA Transportation 2022. Noua generație DAF XD se bazează pe noile cabine pentru transport internațional introduse anul trecut. În cazul lui XD, cabina este montată mai jos pe șasiu (cu 17 cm mai jos decât în cazul XF), oferind o vizibilitate directă și mai bună.
Se mențin opțiunile pentru o fereastră suplimentară montată în ușa pasagerului, precum și sistemele de camere DAF Digital Vision System și DAF Corner View. În plus, sistemul DAF City Turn Assist alertează șoferul, cu semnale audio și video, despre existența unor obstacole în punctul orb de pe partea pasagerului.
Gama XD păstrează cabina aerodinamică introdusă de noile generații XF, XG și XG⁺. La economia de carburant participă și noul motor PACCAR MX-11, sistemul inteligent de post-tratare a gazelor de eșapament, transmisia automatizată TraXon standard și sistemele sofisticate de asistență. Disponibilitatea extinsă a prizelor de putere, modulelor de conectare a suprastructurilor și conectorilor asigură o carosare ușoară.
Versatilitate maximă
Gama DAF XD oferă cabine ușor accesibile și spațioase, cu volume de până la 10 mc. Sunt disponibile versiuni de cabină Day Cab, Sleeper Cab și Sleeper High Cab. Gama largă de ajustări a pozițiilor scaunului șoferului și volanului, ergonomia bordului și panoul de instrumente digital sunt identice cu cele de la noul XF. Comportamentul dinamic a fost îmbunătățit datorită noului design al părții din față a șasiului, suspensiei cabinei și suspensiei punții spate.
Noua gama XD este disponibilă pentru comenzi în versiuni 4×2 și 6×2, atât autotractor, cât și rigid. Producția va începe în toamna acestui an.
Gamele XDC și XFC pentru construcții
Tot la IAA Transportation 2022, DAF a prezentat și noua generație de camioane de construcții și vocaționale XDC și XFC. Acestea vin în configurații cu 2, 3 sau 4 axe, dintre care una sau doua axe motrice. Cabinele XDC pot fi echipate doar cu motoare PACCAR MX-11 de 10,8 litri, în timp ce cabinele mai înalte XFC pot fi echipate și cu motoarele PACCAR MX-13 de 12,9 litri.
Modelele de construcții oferă sarcini utile mari datorită greutății proprii reduse, dar sunt proiectate pentru operare în cele mai dificile condiții, cu bară de protecție robustă, grilă rezistentă și placă de protecție a radiatorului din oțel. Camioanele XDC și XFC oferă de asemenea un unghi de atac și o gardă la sol mai mari, pentru performanțe off-road optime. Noile camioane de construcții DAF pot fi deja comandate, iar producția va debuta la începutul anului 2023.
DAF anunță noi generații electrice XF și XD
DAF a anunțat la IAA și lansarea modelelor DAF XD Electric și DAF XF Electric, disponibile imediat pentru comenzi în versiuni autotractor și rigid, cu autonomie între 200 și 500 km cu o singură încărcare. Sistemul modular este aplicat nu doar bateriilor (până la 5 pachete), ci și motoarelor, puterea disponibilă fiind între 170 și 350 kW (230-480 CP).
VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300: Întâlnire cu viitorul
Noile camioane electrice DAF pot fi încărcate la puteri de până la 325 kW. Astfel, versiunea cu 3 pachete de baterii poate fi încărcată de la 0 la 80% din capacitate în puțin peste 45 de minute. Opțional poate fi prezent la bord și un încărcător de curent alternativ de 22 kW, pentru un plus de flexibilitate.
Modelele XD și XF Electric vor fi produse la Eindhoven, în viitoarea DAF Electric Truck Assembly, începând din 2023.
Noi versiuni XF
Tot la IAA, DAF a prezentat și noi versiuni ale modelului XF lansat anul trecut. Acum acesta poate fi comandat și cu versiuni de cabină Day Cab și Sleeper Cab, pe lângă deja existenta Sleeper High Cab.