BusIAA

IAA 2022: Daimler Buses prezintă noutățile portofoliului de autobuze

Daimler Buses prezintă la IAA 2022 noutățile portofoliului de autobuze electrice și servicii de management integrat al soluțiilor de mobilitate electrică, pentru transport urban și interurban.

În primul rând, Daimler Truck introduce la IAA 2022 o nouă generație de baterii de înaltă performanță pentru autobuzele urbane cu podea joasă Mercedes-Benz eCitaro. Avantajul excepțional al acestor baterii este capacitatea enormă, ceea ce contribuie la o autonomie ridicată, fără încărcare intermediară pe traseu. Primele autobuze eCitaro echipate cu noua generație de baterii vor fi livrate înainte de finalul anului 2022.

IAA 2022: Daimler Buses prezintă noutățile portofoliului de autobuze

Noua generație de baterii NMC3 reprezintă un pas important în procesul de tranziție către un transport urban complet electric. Capacitatea de 4,93 Ah pe celulă de baterie duce la o creștere considerabilă a capacității, de aproximativ 50% la aceeași greutate. Fiecare modul de baterie include 600 de celule și este integrat pe un circuit de răcire care asigură o temperatură optimă a bateriei de aproximativ 25 de grade Celsius. Funcția de control al temperaturii facilitează încărcarea eficientă și extinde durata de viață a bateriei.

Clienții au la dispoziție diferite opțiuni de echipare, atât pentru autobuzul solo, cât și pentru autobuzul articulat eCitaro G. Noile baterii sunt ideale pentru rute lungi și încărcarea la depou, iar capacitatea de încărcare este de până la 150 kW. Pentru rute mai lungi este posibilă și încărcarea intermediară prin pantograf sau șine de încărcare. În condiții obișnuite de utilizare, vehiculele complet echipate pot atinge o autonomie de 220 de kilometri pentru eCitaro solo și pentru eCitaro G pe toată durata de viață a bateriei. Autonomia poate crește până la 300 de kilometri în condiții de utilizare favorabile.

Autonomie și mai mare: Mercedes-Benz eCitaro Range Extender

O altă noutate a Daimler Buses la IAA 2022 este eCitaro Range Extender, cu autonomie de până la 400 de kilometri fără reîncărcare în versiunea de 12 metri și de circa 350 de kilometri pentru autobuzul articulat. Noul model poate acoperi rute solicitante și răspunde cerințelor de autonomie ale operatorilor de transport, astfel că poate înlocui cu succes autobuzele urbane cu motoare cu combustie internă. Primele livrări sunt planificate pentru 2023.Mercedes-Benz eCitaro G Range ExtenderMercedes-Benz eCitaro G Range Extender

eCitaro Range Extender utilizează cea mai recentă generație de baterii de înaltă performanță (NMC3) și este echipat cu un sistem de management termic inovator, care utilizează căldura reziduală din celula de combustibil. Baza vehiculului este un sistem de propulsie electric cu baterii, iar pila de combustie cu o putere de 60kW, produsă de Toyota, servește ca generator electric alimentat cu hidrogen, pentru a extinde autonomia autobuzului. Hidrogenul este utilizat sub formă gazoasă, la o presiune de 350 bar, astfel că nu este nevoie de un grad ridicat de compactare și, în consecință, de cheltuieli ridicate la stațiile de alimentare.

Principalele beneficii ale Mercedes-Benz eCitaro Range Extender includ și un număr surprinzător de mare de scaune pentru pasageri – până la 128 de scaune în versiunea articulată, optimizarea costurilor totale de proprietate mulțumită propulsiei electrice pe baterii, design ingenios al unității de celule de combustibil și componente durabile care mențin costurile de întreținere la un nivel scăzut.

Daimler Buses eSystem: electromobilitate pentru întreaga infrastructură

Prin eSystem, Daimler Buses livrează, dintr-o singură sursă, de la autobuze configurate individual la infrastructură completă pentru depou, inclusiv servicii de instalații electrice, sisteme de management al încărcării și alte soluții digitale. Tranziția către un transport urban complet electric este posibilă doar prin integrarea unor vehicule electrice performante într-o infrastructură eficientă și durabilă, iar Daimler Buses vine în ajutorul clienților implicați în acest proces cu servicii de consultanță end-to-end:

  • Consiliere de specialitate la nivel internațional pentru mobilitate electrică personalizată: procesul începe cu anumite rute și autobuzele asociate, iar un program de simulare special creat oferă baza pentru calculele de fezabilitate. Pentru rutele individuale, companiile furnizează date privind orele de plecare a autobuzului, distanțele dintre stații, vitezele și, dacă este cazul, profilul de altitudine. Programul transformă informațiile în profiluri de încărcare pentru eCitaro.
  • Implementare la cheie dintr-o singură sursă, împreună cu parteneri puternici: de la infrastructura de încărcare, gestionarea încărcării, precum și gestionarea flotei, până la instalarea autobuzelor la depou și comunicarea continuă a acestora cu centrul de control – susținute de analiza internă a datelor cu Omniplus On și de parteneriatul cu IVU Traffic Technologies.

Omniplus On eServices pentru Mercedes-Benz eCitaro

Împreună cu sistemul de propulsie, serviciul se schimbă și el și capătă o nouă dimensiune în eCitaro. Accentul cade pe monitorizarea continuă și cuprinzătoare a vehiculelor, precum și a stării de funcționare și a infrastructurii, pentru o funcționare sigură și economică.

Omniplus On face datele utilizabile pentru companiile de transport, astfel încât operațiunile să funcționeze eficient. eCitaro comunică cu centrul de control și invers în timp real, fie că este vorba de monitorizarea unui singur autobuz sau de analiza cuprinzătoare a unei flote complete. În același timp, monitorizarea continuă a tuturor vehiculelor electrice în timp real include avertismente privind starea de încărcare a bateriei, astfel încât, de exemplu, probleme neprevăzute de trafic sau devieri să nu ducă la o defecțiune din cauza nivelurilor scăzute de încărcare. Operatorii au la dispoziție o serie de pachete de date adaptate cerințelor acestora.

Omniplus Uptime, a fost, de asemenea, extins pentru a include componentele eCitaro. Noul Omniplus Uptime pro utilizează tehnologii de telemetrie de ultimă generație pentru a procesa date specifice și este adaptat în mod optim flotelor mari. Premiera mondială va avea loc în cadrul InnoTrans de la Berlin.

Premiera modelului Mercedes-Benz Intouro hybridMercedes-Benz Intouro K hybrid

În timp ce accentul se pune pe sistemele de propulsie complet electrice pentru traficul urban, Daimler Buses se bazează pe Mercedes-Benz Intouro cu modul hibrid pentru transportul interurban. Modulul hibrid este disponibil pentru toate modelele cu două punți cu transmisie automată cu convertizor de cuplu din familia Intouro.

Modul de funcționare al noului model hibrid este simplu: un motor electric suplimentar acționează ca un alternator atunci când autobuzul frânează, transformând energia de frânare în electricitate. Aceasta este stocată și pusă la dispoziția motorului electric pentru a susține motorul cu combustie mai ales în demaraj sau accelerare.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300: Întâlnire cu viitorul

Tehnologia hibridă oferă avantaje notabile în ceea ce privește consumul de combustibil. În Intouro, acest lucru este evidențiat în special în traficul din oraș și suburbie, unde șoferul alternează în mod constant între pedalele de accelerație și frână. Reducerea este de până la 5% la traficul suburban și în oraș. Supercondesatorii servesc ca unități de stocare a energiei pe termen scurt: Intouro hybrid are nevoie doar de o singură frânare de la 50 km/h până la oprire completă pentru a încărca unitățile de stocare a energiei.

Noul model hibrid debutează în varianta compactă Intouro K, un vehicul agil chiar și pe străzi înguste. Cu o lungime de 10,75 metri și un diametru de bracaj de doar 18,34 metri, este ideal pentru excursii în regiuni muntoase, pe drumuri cu multe viraje sau pentru excursii cu grupuri mici. Clienții au la dispoziție patru versiuni de transmisie și două versiuni de putere pentru motor, de 220 kW (299 cp), respectiv 260 kW (354 cp).

Din aceeași categorie...

Back to top button