CamioaneIAA

IAA 2022: Ford Trucks prezintă primul său camion electric

Ford Otosan a introdus la IAA 2022 primul camion electric al mărcii Ford Trucks, cu autonomie de până la 300 km.

Ford Trucks a prezentat la IAA 2022 strategia Generation-F, care cuprinde vehicule fără emisii de carbon și tehnologii de conectivitate și condus autonom. Marca intenționează ca 50% din vânzările sale europene din 2030 să fie generate de vehicule fără emisii.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

”Cu primul nostru camion electric, împărtășim cu voi nu doar viziunea noastră despre viitorul industriei de vehicule comerciale, ci și poziția noastră de lideri în design și tehnologie. În prezent, suntem una dintre puținele mărci care dezvoltă și produce intern motoarele, transmisiile și axele”, a declarat Serhan Turfan, director adjunct al Ford Trucks.

Primul camion electric Ford Trucks este un model 4×2, de 18 tone (va exista și o versiune cu 3 axe, de 26 de tone), cu suprastructură de colectare a deșeurilor. El este propulsat de un motor electric ce dezvoltă o putere continuă de 270 kW și una de vârf de 390 kW. Sistemul de propulsie este completat de o transmisie cu 4 viteze.

Bateria litiu-ion NMC are o capacitate de 392 kWh. Bateriile pot fi încărcate la puteri de până la 180 kW, caz în care timpul de încărcare pentru intervalul 20-80% este de 75 de minute.

VEZI ȘI: Ford Otosan preia fabrica Ford din Craiova

Producătorul spune că noul model, silențios și cu o manevrabilitate excelentă, are un cost al energiei redus la jumătate față de un camion convențional, ”în condițiile actuale”. De asemenea, deoarece numărul de piese mobile și servisabile este mult mai mic la un camion electric, costurile de întreținere ar trebui să scadă cu două treimi. În acest context, chiar și în cazul țărilor care nu oferă subvenții pentru camioane electrice, costul de proprietate ar trebui să fie mai mic decât al unui camion similar diesel în maxim 4 ani.

Ford Trucks a mai prezentat la IAA tehnologii precum ”Level 4 Highway Pilot” și ”Autonomous Reverse Parking”. De asemenea, cu ajutorul tehnologiei ”Remote Vehicle Control”, participanții la târg vor putea conduce un camion Ford F-MAX aflat în Eskişehir, la 2.000 km distanță de Hanovra.

Din aceeași categorie...

Back to top button