La IAA 2022, Nikola Corporation a prezentat un prototip beta al modelului cu hidrogen Nikola Tre FCEV și a anunțat lansarea vânzărilor pentru versiunea europeană cu baterii Nikola Tre BEV.
Versiunea europeană a camionului electric cu baterii Nikola Tre BEV este un cap tractor 4×2 cu o autonomie anunțată record, de până la 530 km. Modelul va fi produs la fabrica din Ulm (Germania).
De cealaltă parte, versiunea europeană a Nikola Tre FCEV, prezentată în premieră la IAA, este un cap tractor 6×2 ce ar trebui să fie lansat în Europa în a prima jumătate a anului 2024. Autonomia prognozată este de 800 km.
”Modelele Nikola Tre Bev și FCEV prezentate la IAA 2022 vor schimba regulile în industria de transport greu. Ele vor oferi performanțe ce le va permite să concureze de la egal cu camioanele diesel, chiar și în cele mai dificile aplicații”, a declarat Michael Lohscheller, președintele Nikola Corporation.
Nikola Tre BEV are un ampatament de 4.021 mm și până la 9 pachete de baterii, cu o capacitate totală de 738 kWh. Încărcarea 0-80% se poate face în doar 100 de minute, la o stație de 350 kW. Axa electrică produsă de FPT Industrial dezvoltă o putere continuă de 480 kW.
Tre BEV are puterea, cuplul, autonomia și cabina necesare pentru a realiza aplicații de livrări hub-to-hub și transport regional, iar cu oportunități de încărcare parțială rapidă, chiar și transport pe distanțe lungi.
VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric din România
Prototipul beta Nikola Tre FCEV Artic 6×2 adus la IAA are a treia axă direcțională și o cabină cu aerodinamică îmbunătățită. Cu un ampatament de 3.932 mm, el poate găzdui în rezervoare aproximativ 70 kg de hidrogen, la o presiune de 700 bar.
Când va intra pe piața europeană, în 2024, modelul va fi ideal pentru transport pe distanțe lungi, datorită autonomiei de 800 km și a timpului de realimentare de doar 20 de minute.