
Scania a prezentat la IAA 2022 noile sale camioane electrice pentru transport regional, cu cabine R și S și autonomie de până la 350 km, lansate în luna iunie.
Modelele 40 R și 40 S vor fi echipate cu motoare electrice de 400 kW (540 CP), iar modelele 45 R și 45 S cu motoare de 450 kW (610 CP), suficiente pentru o gamă largă de aplicații. Camioanele pot fi deja comandate, iar producția va începe în ultimul trimestru al anului 2023.
Versiunea cap tractor 4×2, pentru combinații de până la 40 de tone, va avea 6 pachete de baterii și va putea circula până la 350 km cu o încărcare, pe baza unei viteze pe autostradă de 80 km/h. În aceleași condiții, combinația nordică de 64 de tone, bazate pe modelul rigid 6×2, poate atinge autonomii de aproximativ 250 km.
Camioanele sunt ideale pentru rute fixe, cu posibilități de încărcare atât la propriul garaj, cât și la destinație. O încărcare intermediară pe zi, precum cea din timpul pauzei obligatorii de 45 de minute, poate asigura un program de lucru mult mai flexibil, dacă autonomia zilnică de 350 km nu este suficientă.
VEZI ȘI: Test cu Scania 25 P, primul camion electric din România
Noile camioane BEV de la Scania pot fi comandate în versiuni cap tractor 4×2 tractors și rigid 6×2*4. Autotractorul cu 6 pachete de baterii are un ampatament de 4.150 mm, conform noilor reguli europene privind dimensiunile vehiculelor. Bateriile pot fi încărcate la o putere de până la 375 kW. La această putere, o oră de încărcare va suplimenta autonomia cu 270-300 km.
La standul său de la IAA, Scania prezintă și un prototip al stației de încărcare Megawatt oferit de alianța CHARIN. Standardul MCS va oferi puteri de încărcare mult mai mari decât în prezent, de 1 MW sau mai mult. Acesta va facilita utilizarea camioanelor electrice și în aplicațiile de transport pe distanțe lungi.