Iconicului motor Scania V8 a împlinit 49 de ani

Iconicului motor Scania V8 sărbătorit în cadrul International V8 Day

Scania și fanii au sărbătorit 49 de ani de la introducerea pe piață a iconicului motor Scania V8 în cadrul International V8 Day.

Pe data de 10 martie a fiecărui an, producătorul de camioane din Södertälje aniversează alături de fanii mărcii din întreaga lume, International V8 Day, ziua  iconicul motor Scania V8.

Primul motor V8 produs în serie a părăsit fabrica Ford în 1932, iar de atunci, acest motor și-a găsit un loc în fiecare camion Scania, automobil Rolls-Royce, barcă, autobuz, oferind multă putere și un sunet distinctiv unic, o încântare pentru urechi.

Primul Scania V8 a fost introdus pe piață în 1969. Avea 14 litri, era supraalimentat și producea nu mai puțin de 350 CP. Acesta a fost momentul în care motorul V8 a devenit o legendă în industria transportului rutier.

Fiind cel mai puternic motor de camion din Europa la momentul respectiv, noul V8 este un pionier al filozofiei turațiilor joase, care înseamnă un cuplu ridicat la turații scăzute ale motorului.

Aceasta îmbunătățește economia de combustibil, prelungește durata de viață a motorului și reduce zgomotul, respectiv limitează schimbările de trepte la minim.

VEZI ȘI: Despre camerele radar care înregistrează viteza medie în Marea Britanie

Oficialii Scania spun că aniversează motorul V8 pentru farmecul său unic – fiind un amestec perfect de caracteristici impresionante și performanțele deosebite.

Cu alte cuvinte, motorul Scania V8 este emoția care întâlnește logica, fiind unic în lumea motoarelor și a segmentului de camioane.

Un lucru important ce merită menționat este faptul că, în prezent, Scania este singurul producător de camioane european care mai oferă în gamă motor V8 la standarde Euro VI.

Restul, au renunțat la motorizările cu opt cilindri în V din cauza costurilor de producție la standarde Euro VI.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.