Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
In FocusTop News

IRU cere Comisiei Europene o perioadă de tranziție unitară pentru ICS2

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

IRU solicită Comisiei Europene o perioadă de tranziție de șase luni pentru ICS2, avertizând că lipsa unui cadru unitar poate provoca haos la frontierele UE din 1 septembrie 2025.

Implementarea Import Control System 2 (ICS2), programată pentru 1 septembrie 2025, pune sub presiune transportul rutier internațional. Începând cu această dată, transportatorii vor fi obligați să depună o declarație sumară de intrare (ENS) prin sistemul ICS2 atunci când introduc mărfuri în Uniunea Europeană.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

În teorie, măsura crește securitatea și eficiența vamală. În practică însă, fragmentarea implementării între statele membre riscă să genereze haos la frontiere.

IRU avertizează că lipsa unei perioade de tranziție comune poate provoca blocaje, întârzieri și incertitudine juridică. În prezent, statele membre ale UE se află în etape diferite de implementare: unele au sistemele pregătite, altele și-au amânat lansarea

Această asimetrie obligă transportatorii să verifice prin ce țară intră marfa în Uniune și dacă aceasta aplică sau nu deja ICS2.

Pericolele unei aplicări fragmentate

Un cadru neuniform expune transportatorii la riscul de sancțiuni și îi forțează să-și adapteze traseele în ultimul moment. De asemenea, autoritățile vamale ar putea fi copleșite de declarații lipsă sau incomplete, ceea ce ar genera cozi uriașe și perturbări majore la granițe.

Într-o perioadă în care lanțurile logistice europene sunt deja fragile, o astfel de situație ar putea afecta nu doar transportatorii, ci și comerțul continental.

O perioadă de tranziție comună, soluția logică

IRU nu contestă necesitatea sistemului de control al importurilor, considerat un instrument esențial pentru controlul mărfurilor la frontiere. Problema nu este sistemul în sine, ci implementarea lui fragmentată.

Singura soluție realistă pentru a evita blocajele, susține organizația, este o perioadă de tranziție de șase luni aplicabilă în toate statele membre. Aceasta ar oferi transportatorilor predictibilitate, iar autorităților vamale timpul necesar pentru a uniformiza procesele.

Din aceeași categorie...

Back to top button