IKEA luptă împotriva încălcării condițiilor sociale în cadrul lanțului său logistic

IKEA Transport luptă împotriva încălcării condițiilor sociale în cadrul lanțul său logistic

IKEA a răspuns întrebărilor trimise de infotrucker.ro cu privire la situația creată în spațiul public de campania #therealIKEA inițiată de ITF.

Pe 26 februarie 2017, infotrucker.ro publica o informație prin care anunța că Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi (ITF) a inițiat protestul #therealIKEA, pentru a atrage atenția cu privire la condițiile de muncă precare ale șoferilor de camion care transportă pentru compania suedeză.

Așa cum era firesc, am publicația a cerut o poziție oficială din partea gigantului suedez din industria mobilei, care, exact cum ne-am așteptat, a venit prompt.

Astfel, în cadrul email-ului trimis către IKEA prin intermediul birourilor din România, infotrucker.ro a formulat o serie de întrebări plecând de la informația prezentată în spațiul public de ITF prin intermediul campaniei #therealIKEA.

Ne-a interesat dacă compania cu unul din cele mai avansate sisteme de logistică și transport își verifică furnizorii de servicii de transport. De asemenea, am vrut să știm dacă suedezii aveau habar de condițiile de muncă ale șoferilor și dacă, așa cum este firesc, IKEA va lua măsuri în a remedia această problemă. Și, nu în ultimul rând am fost interesați dacă compania din Älmhult, va dezvolta propria sa divizie de transport.

IKEA își verifică furnizorii de servicii de transport înainte de a semna un contract de parteneriat cu ei? În ce constă această verificare?
Da, IKEA Transport verifică furnizorii de servicii de transport, înainte de încheierea contractelor, pentru a se asigura că aceștia respectă cerințele IWAY.

Verificările includ, de exemplu, un sistem transparent și sigur de înregistrare a orelor și salarizărilor, și ne asigură că toți angajații beneficiază de asigurare în caz de accident din partea angajatorului și că mediul de lucru (camionul) nu încalcă standardele naționale maxime pentru emisiile de gaze și nu depășește vârsta maximă de funcționare.

Era cunoscut în cadrul IKEA modul în care sunt plătiți șoferii care fac transport pentru aceasta? Dar condițiile lor de muncă?
Susținem eforturile sindicatelor de a crea condiții mai bune de muncă în industria transportului. Este foarte important pentru IKEA ca fiecare șofer care transportă produsele noastre să aibă condiții bune și corecte de muncă. Chiar dacă simțim că imaginea IKEA Transport creată de către ITF nu este întru totul corectă, suntem de acord că există provocări în industria transportului.

VEZI ȘI: Hankook a deschis un centru european de testare al anvelopelor de iarnă în Finlanda

Deși IKEA Transport nu le va putea rezolva pe toate, ne străduim să contribuim la o dezvoltare pozitivă a industriei transportului. De aceea, ne preocupăm activ de nevoile furnizorilor și de respectarea obligațiilor legale, iar acesta este și motivul pentru care facem noi pași pentru îmbunătățirea acestor aspecte.

Ce măsuri va lua IKEA după acest scandal care nu pune într-o lumină foarte bună compania?
Am observat că multe dintre provocările din industria transportului sunt legate de complexitatea industriei și de faptul că există multe niveluri de externalizare. Prin urmare, facem noi pași pentru a îmbunătăți auditarea și respectarea obligațiilor noastre de-a lungul sistemului de transport din întregul lanț logistic.

De exemplu, am introdus controale de verificare pe traseu, care ne permit să ne întâlnim și să vorbim în mod direct cu șoferii ca parte a procesului de auditare. De asemenea, dezvoltăm în acest moment un proiect-pilot care să investigheze suplimentar cerințele aplicate în lanțul de sub-furnizori, pentru a reduce riscul de încălcare a condițiilor sociale în lanțul de sub-furnizori.

Zonele pe care ne concentrăm sunt salariile minime, orele de muncă și perioada de odihnă, eliminarea firmelor-fantomă, lipsa contractelor de muncă, angajările false, plata per kilometri parcurși, încălcările regulilor de cabotaj și lipsa transparenței legislației pentru angajați.

Care sunt criteriile actuale ce trebuie îndeplinite de cei care sunt furnizori de servicii de transport în cadrul lanțului de aprovizionare IKEA? Se vor schimba acestea?
Chiar dacă șoferii care transportă produse IKEA nu sunt angajați IKEA, este foarte important pentru noi ca ei să beneficieze de condiții bune și corecte de muncă. Prin codul nostru de conduită pentru furnizori (IWAY) impunem cerințe clare și stricte pentru furnizorii noștri de transport atunci când vine vorba de salarii, condiții de muncă și altele, în conformitate cu legislația în vigoare.

Cerințele noastre includ, de exemplu, regulamente legate de perioadele de odihnă ale angajaților, interdicția de a lucra cu firme-fantomă, sau firme care încheie contracte cu ora, care fac angajări false, care plătesc șoferii per kilometru parcurs sau încalcă regulile de cabotaj și legislația pentru angajați.

Pentru a combate astfel de practici, va lua IKEA în calcul pe viitor dezvoltarea unei flote de transport proprii?
IKEA nu deține o flotă proprie de transport, iar, în acest moment, nu există planuri în acest sens.

Modul prompt prin care IKEA a reacționat la situația creată de campania ITF și faptul că depune eforturi de a îmbunătăți situația celor care lucrează în cadrul lanțului său logistic, ne face să credem că ideea #letsmaketransportgreatagain prinde sens cu adevărat.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.