Imprimarea 3D din metal va crește performanța motoarelor în viitor

Imprimarea 3D din metal va crește performanța motoarelor în viitor
Tehnologia viitorului devine o certitudine, acest lucru fiind demonstrat de cel mai nou proces de producție Renault Trucks, imprimarea 3D din metal a unor componente de motor.

O echipa de ingineri și designeri Renault Trucks lucrează la un proces de fabricație aditiv – imprimare 3D din metal – care va crește performanța motoarelor.

Imprimarea 3D din metal va crește performanța motoarelor în viitor

Departamentul de motoare și inginerie din cadrul fabrici din Lyon a celor de la Renault Trucks s-a concentrat în utilizarea un proces de producție aditiv al componentelor metalice ale viitoarelor motoare. Astfel, pricepuții ingineri francezi, utilizând imprimarea 3D din metal au fabricat componentele un prototip de motor DTI 5 cu patru cilindri Euro VI etapa C. Aceștia au produs culbutorii și capacele cuzineților arborelui cu came prin imprimare 3D din metal și le-au testat cu succes pe un banc de probe timp de 600 de ore.

Scopul acestui proiect este acela de a arăta impactul pozitiv al metalului produs aditiv prin imprimare 3D în ceea ce privește mărimea și greutatea motorului. Acest proces de producție permite reducerea greutății motorului DTI 5 cu 120 kg, adică cu 25% din greutatea actuală.

Testele derulate de Renault Trucks dovedesc durabilitatea componentelor motorului realizate prin imprimarea 3D. Așadar, această îmbunătățire nu este numai una “cosmetică”.

Acest proces de producție deschide noi oportunități de dezvoltare pentru motoare termice. Imprimarea 3D din metal, care se realizează prin adăugarea de strat după strat a materialelor, poate fi folosit pentru a crea forme organice complexe și a optimiza dimensionarea componentelor și reducerea numărului de operații de asamblare și, prin urmare, a numărul de componente într-un motor.

Producția aditivă elimină constrângerile tehnice și dau frâu liber creativității inginerilor.

VEZI ȘI: Piese de schimb Mercedes-Benz produse cu imprimante 3D

Acest proces este “scânteia” tehnologiei viitoarelor motoarele, care vor fi mai ușoare și mai funcționale, oferind astfel performanțe optime. Grație acestei tehnologii, numărul de componente din motor DTI 5 Euro VI a fost redus cu 25%, mai exact cu 200 de piese.

Pentru companiile de transport, imprimarea 3D din metal are o serie de avantaje. Acestea vor fi în măsură să-și optimizeze costurile totale de exploatare, grație unei sarcini utile mai mari și a unui consum de combustibil mai mic datorat reducerii greutății motorului.

Pe termen scurt, aceast proces de producție poate fi utilizat pentru aplicații foarte specifice sau curse scurte.

În urma acestor teste, inginerii de la Renault Trucks vor continua activitatea cu privire la acest proces de fabricație, pentru a spori și mai mult performanța și funcționalitatea componentelor camioanelor.

Follow #infotrucker