În 2018, Ford Trucks țintește o cotă de 30% din piața de autogunoiere din România

Ford Trucks țintește în 2018 o cotă de 30% în segmentul vehiculelor municipale

Marca Ford Trucks a împlinit un an de prezență în România, o piață deloc ușoară, pe care a reușit să realizeze câteva performanțe notabile, încă de la debut.

Prezenți în cadrul conferinței anuale Cefin Trucks, în care au fost anunțate rezultatele primului an de prezență Ford Trucks pe piața locală, atenția ne-a fost atrasă de cifrele înregistrate pe un segment unde nu mulți performează, mai exact, cel al vehiculelor municipale.

Deși are potențial, piața vehiculelor municipale a fost neglijată de mare majoritate a producătorii de camioane europeni prezenți în România, mult prea concentrați în a face volume cu flote de internațional, acolo unde lucrurile merg simplu.

Pe baza acestui fapt, dar și pentru că a convins cu produsele sale, Ford Trucks a reușit chiar din primul an să-și facă loc, ba chiar mai mult, să amenințe poziția unor concurenți de piață mult mai titrați, precum MAN, Mercedes-Benz sau Scania.

Piața de vehicule municipale (autogunoiere, automaturatoare, hooklift-uri etc.) cu masa maximă autorizată de peste 16 tone în 2017 a fost de aproximativ 200 de unități, din care Ford Trucks a obținut, pentru autogunoiere, o cota de piață de 36.28%.

“Fiind primul an de activitate în România ne mândrim cu această cotă de piață.”

Deși este o piață care pare a fi dependentă de licitații publice, vânzările reușite de Ford Trucks contrazic această idee.

”În domeniul salubrității, majoritatea clienților noștri provin din domeniul privat, ei fac achiziții directe – aceștia participă la licitațiile organizate de municipalități cu vehiculele achizitionate de la noi”, ne-au explicat cei de la Ford Trucks.

Există o tipologie a clientului care cumpără astfel de vehicule?

“Da, am putea spune că ei știu exact ce își doresc să achiziționeze. Important este că prin ofertă să dezvolți o soluție adaptată exigențelor lor”, mai spun cei de la Ford Trucks.

În ceea ce privește oferta Ford Trucks, aceasta include trei game de produse: construcții, vehicule specializate și autotractoare.

VEZI ȘI: Nicio limită pentru trailerele cu platformă coborâtă Kässbohrer K.SLL 2

În segmentul vehiculelor municipale, Ford Trucks vine cu o gamă largă de configurații, care include: autogunoiere cu capacități cuprinse între 15 – 23 metri cubi, pe șasiu 4×2 sau 6×2 pentru transportul gunoiului menajer, automăturători, hooklift-uri și skip loadere pentru transportul containerelor, vehicule specializate echipate cu macara, platformă sau benă basculabilă.

Cel mai vândut model de camion pentru municipalitate?

“Cel mai vândut model este autogunoiera de 15 mc montată pe șasiu Ford Trucks 4×2 cu motor Euro VI de 9 litri ce dezvoltă 330 CP, cuplat la o transmisie manuală 9+1 trepte și MMA de 18 tone.”

Gama de vehicule Ford Trucks cuprinsă între 18 și 41 de tone se remarcă prin consum scăzut de combustibil, mentenanță uşoară, posibilitatea montării unei game largi de suprastructuri pentru solicitări diferite şi, foarte important, un preţ competitiv.

Ford Trucks țintește în 2018 o cotă de 30% în segmentul vehiculelor municipale

În ceea ce privește caracteristicile forte ale vehiculelor speciale Ford Trucks pentru municipalitate, acestea ar fi: robustețea și simplitate, consum de combustibil și costul redus de mentenanță, mulându-se perfect pe nevoile existente ale operatorilor din domeniu.

Pentru că suprastructura este chiar mai importantă decât șasiul pe care este montată, am întrebat și cu ce producatori de echipamente și suprastructuri colaborează Ford Trucks.

”În cazul autogunoierelor, aducem în România vehiculul carosat (Hidromak), gata de livrare, iar în cazul altor echipamente precum hooklift, skip loader, macarale – AIC este dealer Hyva și avem propria noastră divizie de montaj.”

Când vine vorba de români, scepticismul și preconcepțiile sunt la ele acasă, iar asta chiar dacă vorbim de o marcă care a făcut performanță la începutul anilor ’90 în segmentul de distribuție urbană (celebrele camioane Coca-Cola).

A fost greu pentru Cefin Trucks să impună marca pe piață?

“Cu siguranță procesul de intrare pe o piață matură a unei noi mărci nu este nu proces ușor. Dar, avem cel puțin două domenii de know-how pe care am contat în acest demers, și anume, experiența de peste 50 de ani a mărcii Ford Trucks la nivel internațional și experiența noastră de peste 20 de ani la nivel național și est-european.”

În ceea ce privește experiența de piață, Cefin Trucks este unul din cei mai titrați vânzători de camioane de pe plan național.

“De peste 20 de ani suntem unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii și produse pentru profesioniștii din lumea transporturilor. Peste 10 ani am deținut poziția de lider pe piața de vehicule comerciale din România (cota de piață de 10%).”

În toată această perioada, Cefin Trucks a fost alături de clienții săi, prin furnizarea de servicii integrate dezvoltate în vederea eficientizării afacerii.

“Cu siguranță am fost și continuăm să fim unul dintre pionieri din lumea transportatorilor din România, deschizători de drumuri atât în servicii de vânzarea, cât și post-vânzare pentru vehicule comerciale.”

Merită amintit faptul că, Cefin Trucks sunt furnizori și dezvoltatori de servicii de monitorizare și gestionare flote – un aspect important care contribuie la stabilitatea afacerii clienților noștri.

În direcția dezvoltării de proiecte pe termen lung, în pachetul de servicii pe care-l oferă sunt incluse și soluțiile de finanțare adaptate în funcție de specificul fiecărui client, soluții care asigură predictibilitatea, atât de importantă în domeniul afacerilor.

În ceea ce privește serviciile de vânzare și post-vânzare, Cefin Trucks are dezvoltată o rețea de service-uri si birouri de vânzări cu acoperire națională.

“Asigurăm o proximitate de cel mult 1 ora și 30 minute de oriunde din țară. Orașele în care ne puteți găsi sunt: București, Constanța, Brașov, Craiova, Arad, Deva, Timișoara, Bacău, Suceava, Cluj, Oradea și Baia Mare.”

În 2018, importatorul oficial Ford Trucks în România și-a propus să atingă o cotă de piață de 9.2% din întregul segment de vehicule specializate și 30% din cota de piață pentru autogunoiere.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *