EconomicTop News

În februarie, înmatriculările de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 15,7%

În luna februarie, înmatriculările de vehicule comerciale noi au scăzut cu 15,7%, până la 131.874 de unități.

Cu excepția vehiculelor comerciale grele, toate segmentele au înregistrat scăderi. De asemenea, cele patru piețe cheie din regiune au suferit pierderi: Spania (-23,3%), Franța (-21,4%), Germania (-8,1%) și Italia (-4,8%).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În primele două luni din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 13,5% la 257.127 de unități, toate cele patru piețe cheie înregistrând scăderi: Spania (-21,9%), Franța (-19,3%), Germania (-5,8%) și Italia (-2,8%).

Vehicule comerciale ușoare până în 3.5 tone

În februarie, vânzările de autoutilitare noi în întreaga UE au înregistrat o nouă scădere cu două cifre (-18,2%), deoarece producătorii au continuat să sufere din cauza crizei de semiconductori. Privind cele patru piețe principale din UE, Spania (-27,1%), Franța (-23,6%) și Germania (-12,0%) au înregistrat pierderi de două cifre, în timp ce Italia (-6,3%) a înregistrat o scădere mai modestă.

În primele două luni ale anului, înmatriculările de vehicule utilitare ușoare noi au scăzut cu 16,3% în Uniunea Europeană, însumând 206.345 de unități. Toate piețele majore din regiune au înregistrat scăderi, Spania înregistrând cea mai mare scădere (-27,1%).

Vehicule comerciale grele peste 16 tone

Vânzările din februarie de vehicule utilitare grele noi au înregistrat o creștere modestă (+0,4%), ajungând la 19.690 de unități vândute în întreaga Uniune Europeană. Cu excepția Italiei (-0,7%), toate piețele majore din Europa de Vest au contribuit pozitiv la creșterea din februarie: Germania (+11,8%), Franța (+6,4%) și Spania (+3,7%). În schimb, Polonia – care este cea mai mare piață de vehicule utilitare grele din Europa Centrală – a înregistrat o scădere de două cifre (-17,9%).

La două luni de la începutul anului, înmatriculările de vehicule comerciale grele din UE au crescut cu 4,1%, însumând 40.270 de unități în total. Cele patru piețe majore ale Uniunii Europene au înregistrat creștere: Spania (+10,3%), Germania (+4,9%), Franța (+4,0%) și Italia (+0,7%).

Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone

În februarie, cererea de camioane în Uniunea Europeană a scăzut cu 1,5%, numărând 23.124 de unități. Această scădere a fost în principal rezultatul pierderilor cu două cifre de pe mai multe piețe din Europa Centrală, care au afectat performanța generală a regiunii. În schimb, cele mai mari piețe din Europa de Vest au înregistrat o creștere: Germania (+5,9%), Italia (+2,6%), Franța (+2,1%) și Spania (+0,2%).

VEZI ȘI: Înmatriculări camioane grele în România: creștere de 4,4% în februarie 2022

În primele două luni ale anului, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 46.639 de camioane noi, o creștere de 1,2% față de anul precedent. Rezultatele pe cele patru piețe cheie ale UE au fost variate. Spania a înregistrat o creștere de 7,1%, în timp ce Italia a înregistrat o creștere modestă (+0,7%). Germania și Franța au înregistrat scăderi modeste (-0,5% și respectiv -0,4%).

Autobuze și autocare grele peste 3.5 tone 

În februarie 2022, piața UE de autobuze și autocare a scăzut cu 12,9%, totalizând 1.851 de unități vândute. Printre cele patru piețe cheie din regiune, Italia a înregistrat o creștere de două cifre (+32,1%), urmată de Spania (+7,1%). Franța și Germania, pe de altă parte, au suferit pierderi de două cifre (-20,2% și respectiv -18,3%).

Din ianuarie până în februarie, vânzările de autobuze și autocare în UE au scăzut cu 9,6%, ajungând la 4.143 de unități. Trei dintre cele patru piețe majore ale UE au înregistrat scăderi: Germania (-10,7%), Franța (-10,0%) și Italia (-7,9%). Spania a înregistrat însă o creștere (+11,3%).

Din aceeași categorie...

Back to top button