
Din ce în ce mai mulți șoferi care trebuie să oprească, pentru perioadele de repaus sau odihnă, nu mai găsesc locuri de parcare unde pot opri în siguranță, iar autoritățile din Germania caută soluții.
În timpul unui control de rutină pe A5 la Weil am Rhein șoferii de camion au primit permisiunea să staționeze pe banda de urgență a autostrăzii, formându-se o coadă de aproximativ 4 km. Aceasta este o decizie luată din necesitate pentru că pur și simplu nu aveau cum să oprească altcumva.
Chiar dacă folosirea benzii de urgență pentru astfel de acțiuni este interzisă, mulți șoferi de camion opresc în aceste condiții pentru a putea respecta timpii de repaus.
Poliția încearcă să rezolve situația, dar de cele mai multe ori nu le poate oferi șoferilor o alternativă și atunci încearcă să găsească cele mai bune soluții pentru a face aceste vehicule vizibile pentru ceilalți participanți la trafic.
În 2008, s-a făcut un studiu și s-a constatat că mai este nevoie de 11.000 de locuri de parcare pe autostrăzile din Germania. Astfel, s-a pornit un proiect pentru construirea a 14.000 de locuri noi și s-a alocat din bugetul național suma de 850 de milioane de euro.
Până în 2014, conform raportului Ministerului Transportului din Germania, s-au construit 13.000 de locuri de parcare, dar între timp necesarul a crescut cu 10%, cifră care crește în fiecare an. Astfel, după construcția a peste 15.000 de locuri de parcare în ultimii ani, necesarul de 11.000 de locuri a rămas același.
VEZI ȘI: Deciziile finale privind Pachetul de Mobilitate vor fi luate după alegerile europene
Transportul rutier de mărfuri a crescut mult prea rapid pentru ca infrastructura să țină pasul, dar Ministerul Transporturilor este decis să continue programul pentru construcția de noi parcări și a demarat un studiu pentru a vedea care sunt rutele cele mai aglomerate și unde apar frecvent probleme din cauza lipsei locurilor de parcare.
Una dintre provocări este legată de modul în care sunt utilizate parcările.
Astfel în jurul orei 18:00 parcările sunt folosite în proporție de 40%, la ora 21:00 crește la 80% gradul de folosire, iar la ora 22:00 este totul ocupat. Astfel că este extrem de important ca locurile existente să fie eficientizate.
VEZI ȘI: Deficit de 100.000 de locuri de parcare sigure pentru camioane în Uniunea Europeană
Să dezvolți locuri de parcare noi fără o eficientizare a lor este o muncă în zadar, așa că autoritățile germane vor să dezvolte o aplicație care să informeze șoferii unde găsesc un loc de parcare liber în funcție de locul în care se află, cât spațiu este disponibil în funcție de camioanele care au parcat acolo și cât de mult stau în acea parcare camioanele care sunt deja acolo.
Astfel, conform unor calcule, o astfel de eficientizare ar duce la o creștere cu cel puțin 20% al locurilor de parcare în spațiile deja existente.
Sistemul de monitorizare va fi adaptat în așa fel încât să ia în calcul și camioanele care parchează pe banda de urgență a unei parcări, tocmai pentru a avertiza șoferii care sunt în căutarea unui loc de parcare să se orienteze spre altă zonă.