
În noiembrie, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană au înregistrat o nouă scădere (-14,7%), pentru a cincea lună consecutivă.
Scăderea cu două cifre a segmentului de autoutilitare ușoare a cântărit foarte mult pe rezultatul general, deoarece acestea au reprezentat peste 80% din vânzările totale de vehicule comerciale în Uniunea Europeană. Cele patru piețe majore din regiune au înregistrat scăderi puternice luna trecută, cea mai puternică scădere fiind înregistrată în Spania (-30,4%).
În primele 11 luni ale lui 2021, înmatriculările de vehicule comerciale noi din Uniunea Europeană au rămas în creștere cu 11,5%, beneficiind în continuare de baza de comparație scăzută din 2020.
Cele mai mari piețe au evoluat bine în acest an, în special Italia (+17,6%) și Franța (+9,4%), deși creșterile procentuale în Germania (+1,3%) și Spania (+0,6%) au scăzut semnificativ față de lunile precedente.
Camioane grele peste 16 tone
În noiembrie, vânzările de camioane grele de 16 tone și peste, în Uniunea Europeană, au scăzut mai puțin (-3,5%) decât cele ale autoutilitarelor ușoare. Țările din Europa Centrală au continuat să ofere un sprijin pozitiv (+13,4%) performanței regiunii, dar acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa scăderile de două cifre înregistrate de cele patru piețe majore din Europa de Vest.
Până în prezent, în 2021, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate până în prezent 219.595 de camioane grele noi, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă din 2020. Cu excepția Greciei (-3,6%), toate piețele Uniunii Europene au reușit să înregistreze o creștere în această perioadă, inclusiv Italia (+25,5%), Spania (+13,1%), Germania (+9,8%) și Franța (+5,9%).
Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone
Luna trecută, cererea de camioane medii și grele peste 3,5 tone s-a contractat cu 6% în Uniunea Europeană, fiind vândute 23.678 de unități. Similar cu segmentul camioanelor grele, performanța Europei de Vest a fost mai slabă decât în noiembrie 2020: Spania (-17,5%), Germania (-14,1%), Franța (-13,8%) și Italia (-8,5%). În schimb, majoritatea piețelor din Europa Centrală au înregistrat creșteri luna trecută.
VEZI ȘI: Înmatriculări camioane grele în România: creștere de 44% în noiembrie 2021
La 11 luni din 2021, vânzările de camioane medii și grele noi peste 3,5 tone în Uniunea Europeană au crescut cu 16,6% până în prezent, fiind înregistrate 264.031 de unități în total. Baza scăzută de comparație din primele luni ale anului a ajutat cele mai mari patru piețe din regiune să rămână pe un teritoriu pozitiv până acum: Italia (+22,6%), Spania (+8,6%), Franța (+6,1%) și Germania (+4,8%).
Autobuze și autocare noi medii și grele de peste 3,5 tone
În noiembrie 2021, autobuzele noi au fost singurul segment care a înregistrat o ușoară creștere (+1,6%) a înmatriculări. Cu excepția Franței (-6,5%), toate piețele cheie din Uniunea Europeană au contribuit pozitiv la creșterea lunii trecute: Italia (+14,4%), Spania (+7,8%) și Germania (+5,1%).
Din ianuarie până în noiembrie, înmatriculările de autobuze și autocare noi în Uniune au crescut cu 2,3%, ajungând la 26.101 de unități. Piețele majore au înregistrat rezultate mixte în primele 11 luni. Franța, care a fost lider în ceea ce privește volumul, a înregistrat cea mai mare creștere procentuală (+10,6%), urmată de Italia (+8,9%). Pe de altă parte, înmatriculările în Spania și Germania au scăzut cu 6,3% și, respectiv, 4% în acest an.