Capitala Germaniei, Berlin, a fost gazda celui mai recent eveniment Daimler, lansarea în premieră mondială a noului Mercedes-Benz Vito. Introdus pe piață în 1995, Mercedes-Benz Vito s-a vândut până la sfârșitul lui 2013 în 1.2 milioane de unități, o cifră deloc neglijabilă având în vedere concurența din acest segment. Odată cu lansarea noului Mercedes-Benz Vito, compania germană își arată intențiile clare de cucerire a pieței comercialelor ușoare cuprinse între 2.5 și 3.2 tone, acolo unde, conform ultimelor cifre Renault, Ford și PSA face legea.
Evoluția din al doilea trimestru al lui 2014 a diviziei de van-uri Mercedes-Benz o menține pe aceasta într-o poziție de top la nivel mondial. Conform totalului de unităților vândute de Mercedes-Benz Vans, acesta a crescut cu 9 procente – la 76.000 de unități în perioada aprilie-iunie 2014. În termeni de performanță pe diferite piețe, Mercedes-Benz Vans a realizat o creștere semnificativă în vânzări de 17 procente în Europa de Vest – la 49.600 de unități. Creșteri deosebite au fost înregistrate pe piața din Germania (+16 procente), Marea Britanie (+28 procente), și Spania (+96 procente). De asemenea, dezvoltare vânzărilor a rămas pozitivă în Statele Unite și China. Vânzările din SUA au crescut cu 18 procente în al doilea trimestru la 7.200 de unități, iar în China cu 17 procente la 3.900 de unități.
Unul din factorii de succes a fost noul Sprinter, care, ca și predecesorul său, este cel mai bine vândut model din gama de comerciale ușoare Mercedes-Benz Vans. Vânzările din gama mare au stimulat creșterea economică în al doilea trimestru al anului 2014, în cadrul diviziei de van-uri. În primul an de la lansare, Sprinter s-a vândut în 48.700 unități în întreaga lume. Această cifră reprezintă o creștere de 15 la suta, comparativ cu al doilea trimestru al anului 2013. De asemenea, Mercedes-Benz Vans a crescut vânzările în al doilea trimestru în segmentul de van-uri medii, unde se așteaptă ca noul Mercede-Benz Vito să devină un succes. În ceea ce privește piața de comerciale ușoare în al doilea trimestru a lui 2014, aceasta a crescut cu aproximativ 10 procente la 22.300 unități față de aceeași periaodă a anului trecut când s-au înregistrat doar 20.800 de unități vândute.
Cum era de așteptat, noul Mercedes-Benz Vito împarte aceeași platformă tehnică cu proaspăt lansatul V-Class. Deși, se discuta intens de faptul că, Mercedes-Benz va renunța la varianta de persoane pentru noul Vito o dată cu apariția clasei V, iată că lucrurile sunt identice ca atunci când existau Vito și Viano. De departe noului MB Vito este ce mai frumos autovehicul din clasa sa, ba chiar cel mai frumos van. Acesta se încadrează perfect în familia de comerciale ale Mercedes-Benz începând de la cel mai mic model, Citan și terminând cu Mercedes-Benz Actros. Puternicul aspectul exterior poartă semnătură noului limbaj de design adoptat de Mercedes-Benz, și este dat de grila radiatorului încadrată între blocurile optice puternic conturate în formă de aripă, creând o imagine inconfundabilă. Pe lângă caracteristicile estetice ale noului design, acesta crește fluxului de aer și permite o mai bună răcire a motorului și a altor componente importante. Ca și alte vehicule comerciale care poartă „steaua“, Vito are o bara față puternic profilată ce emană un aspect robust pe drum. În versiunea standard, barele de protecție sunt nevopsite pentru a reduce costurile în caz de pagube minore. În cazul în care se dorește un aspect mai elegant, barele de protecție sunt disponibile în culoarea caroseriei (standard la top-of-the-line Vito Tourer SELECT modelului).
Printre caracteristicile noului Mercedes-Benz Vito, germanii amintesc de sarcina utilă – una din cele mai mari din segment și costuri de achiziție și exploatare reduse. Varianta Mercedes-Benz Vito 116 CDI BlueEfficiency are un consum de motorină certificat de 5.7 l la 100 km parcursă – o valoare care n-a mai fost atinsă în această categorie de niciun alt competitor. De asemenea, noul Mercedes-Benz Vito este primul autovehicul din segmentul său care oferă trei sisteme de propulsie și încorporează în standard o gamă largă de sisteme de siguranță și asistență. Inginerii noului Vito au făcut din acesta cel mai eficient model de până acum. Consumul mediu de combustibil a fost redus cu aproximativ 20 la sută față de modelul anterior. Ca o noutate, pachetul BlueEFFICIENCY poate fi comandat pe noul model Vito cu tracțiune spate.
Siguranță: Vito, nou referință în segmentul său
Noul Vito stabilește noi standarde de siguranță, fiind singura comercială ușoară ce poate fi echipată cu până la 8 airbag-uri și sistem de avertizare centura de siguranță atât pentru șofer cât și pasagerul din dreapta. De asemenea, noul Vito este echipat standard cu sistem de monitorizare a presiunii în pneuri și Attention Assist (sistem de avertizare a șoferul că este obosit și trebuie să facă o pauză). Tot în standard intră și Crosswind Assist, sistem ce compensează vântul lateral intrat în standard in luna iunie 2014 pe mai multe variante de echipare Sprinter. În lista de sisteme opționale amintim de asistența la parcare și prevenirea coliziunilor. La fel ca și Sprinter, noul Mercedes-Benz Vito poate fi echipat opțional cu Blind Spot Assist, sistem ce avertizează șoferii de vehicule din proximitate și o Lane Keeping Assist – sistem ce avertizează șoferii la părăsirea accidentală a benzii de mers.
Două ampatamente, trei lungimi și până la patru variante de sarcini
Toate cele trei lungimi sunt cu 140 de milimetri mai lungi decât precedentul Vito. Acest lucru se datorează în principal alungiri părții frontale pentru a ajuta la protejarea pietonilor. Astfel, lungimile actuale sunt de: 4895 mm, 5140 mm și 5370 mm. Înălțimea maximă a vehiculului este de 1910 mm în funcție de model. Prin urmare, toate variantele noului Vito sunt sub 2 m înălțime, acest lucru oferindu-i avantajul spre exemplu, de putea fi parcat la subteran acolo unde înălțimea minimă este de 2 m. În ceea ce privește greutățile pe care le poate căra,acestea se încadrează în intervalul 2.8 t – 3.05 t. Noua tracțiune față combinată cu varianta de motor cea mai mică conferă lui Vito o greutate proprie de lungime medie de doar 1.761 kg. Ca urmare, la o greutate maximă admisă de 3,05 t, sarcină utilă este 1.289 kg. Totuși, campion la capitolul sarcină utilă rămâne versiunea cu tracțiune spate, care are o greutate maximă admisă de 3,2 t și o sarcină utilă de 1.369 kg.
Singurul model în segment cu trei motorizari diferite
Noul Vito este primul vehicul din segmentul său care oferă versiuni cu tracțiune față, tracțiune spate și integrală. Diferențele dintre aceste trei variante de tracțiune sunt clare. Vito cu tracțiune față este un vehicul foarte ușor, fiind și cel mai atractiv la preț, ce se pretează foarte bine pe segmentul de distribuție și curierat. Sistemul de tractiune spate s-a dovedit în trecut ca fi soluția perfectă pentru situații care implică sarcini grele sau remorcare. Sistemul de tractiune integrală este alegerea ideală atunci când este necesar un grad ridicat de tracțiune, mai ales în condiții de rulare dificile și pe drumuri neasfaltate. Varietatea de motoare diesel disponibile pe noul Vito este unică în segment. Variantele cu tracțiune față sunt echipate cu un motor cu patru cilindri compact, montat transversal, de 1.6 l. Acest motor este disponibil în două variante de putere: 65 kW (88 CP) și 84 kW (114 CP). Modelele Vito cu tracțiune spate și integrală sunt echipate cu un motor cu patru cilindri, cu 2,15 l. Acest motor este disponibil în trei variante de putere: 100 kW (136 CP), 120 kW (163 CP), și 140 kW (190 CP). MB Vito 119 BlueTEC este primul autovehicul comercial din segment care utilizează un motor Euro 6, normă de poluare obligatorie începând cu septembrie 2016 pentru autovehicule de până în 3.5 tone.
Ca și predecesorul său, noul Vito este construit la uzina Mercedes-Benz Vans din Vitoria, situată în regiunea bască a Spaniei. Divizia de van-uri Mercedes-Benz a investit în jur a 190 de milioane euro în fabrică pentru trecerea la producția noului model al clasei medii de comerciale ușoare. Noul Vito este programat să fie lansat în Germania, în luna octombrie 2014. Modelul va fi introdus ulterior și pe alte piețe europene. Prețurile pentru Vito 109 CDI furgon vor începe de la 17.990 euro în Germania (fără TVA).
[nggallery id=35]