
Chiar dacă în septembrie înmatriculările de vehicule comerciale în UE au înregistrat o nouă scădere, cererea în primele nouă luni din 2021 a rămas pozitivă.
Criza de microcipuri a afectat negativ volumele vânzărilor de vehicule comerciale pe toate segmentele și pe toate piețele majore din Uniunea Europeană.
În septembrie 2021, înmatriculările de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 12,3%. Spania a înregistrat cea mai puternică scădere luna trecută (-26,7%), urmată de Germania (-18,2%), Franța (-16,1%) și Italia (-10,4%).
În primele nouă luni, cererea de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană a rămas pozitivă (+19,1%), totalizând 1,4 milioane de unități. Din cauza bazei de comparație scăzute din 2020, fiecare dintre cele patru mari piețe din UE a înregistrat o creștere în acest an: Italia (+29,7%), Franța (+16,8%), Spania (+10,4%) și Germania (+8,5%).
Vehicule comerciale ușoare până în 3.5 tone
În septembrie, înmatriculările de autoutilitare noi s-au contractat cu 13,6% în UE, la 118.903 unități, marcând a treia lună consecutivă de scădere. Rezultatul general al regiunii nu a fost ajutat de performanța celor patru piețe majore ale sale, care au înregistrat toate scăderi de două cifre: Spania (-29,8%), Germania (-17,8%), Franța (-16,6%) și Italia (-13,8%) ).
În primele trei trimestre ale anului 2021, vânzările de vehicule utilitare ușoare din UE au crescut în continuare cu 18,7%, la aproape 1,2 milioane de unități, datorită câștigurilor substanțiale înregistrate în prima jumătate a anului. Cele patru piețe cheie au reflectat aceeași tendință, creșterea cumulativă încă în teritoriu pozitiv, în ciuda scăderilor înregistrate în ultimele luni: Italia (+29,6%), Franța (+17,4%), Spania (+9,8%) și Germania (+8,1% ).
Vehicule comerciale grele peste 16 tone
După șapte luni de creștere consecutivă, cererea de camioane grele în UE a suferit o ușoară încetinire în septembrie (-1,8%). Doar Italia (+19,4%) a reușit să înregistreze creștere pe piețele majore din UE, în timp ce Spania (-12,2%), Franța (-10,8%) și Germania (-9,8%) au înregistrat toate scăderi.
VEZI ȘI: Înmatriculările de vehicule comerciale din UE au crescut cu 24% în primele 8 luni din 2021
Din ianuarie până în septembrie, aproape 180.000 de camioane grele noi au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în creștere cu 28,4% față de aceeași perioadă din 2020. Cu excepția Greciei (-9,2%), toate piețele UE au înregistrat o creștere până acum în 2021, inclusiv cele patru mari.
Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone
În septembrie 2021, cererea de camioane noi în Uniunea Europeană a fost contractată pentru prima dată în opt luni. Polonia a continuat să aibă rezultate bune, înregistrând luna trecută o creștere de 34,7%, la fel ca Italia (+13,7%). Cu toate acestea, performanța slabă a celorlalte piețe cheie a adus rezultatul general al regiunii în scădere cu 5,8% față de septembrie 2020.
Până în acest an, vânzările de camioane noi au crescut cu 23,4%, numărând 217.000 de unități înregistrate în întreaga regiune. Toate piețele majore au înregistrat câștiguri de două cifre în această perioadă de nouă luni: Italia (+32,6%), Spania (+16,7%), Germania (+11,1%) și Franța (+11,0%).
Autobuze și autocare grele peste 3.5 tone
Înmatriculările în septembrie pe segmentul autobuzelor au scăzut cu 3,8% față de anul trecut, însumând 2.377 de unități. Privind pe piețele mari din UE, rezultatele au fost mixte. Cererea a scăzut în Franța (-2,1%) și Germania (-26,3%) în special, în timp ce Italia (+63,0%) și Spania (+53,3%), două piețe importante de autocare, au înregistrat o creștere puternică luna trecută.
La nouă luni în 2021, vânzările de autobuze noi în UE au crescut cu 5,3%, în principal din cauza bazei de comparație scăzute de anul trecut. Franța, piața lider în această categorie cu 5.103 autobuze înmatriculate, a înregistrat o creștere de 18,4% în acest an, iar Italia a urmat cu o creștere similară (+18,2%). În schimb, cererea în Spania (-6,3%) și Germania (-5,0%) a scăzut în aceeași perioadă.