EconomicTop News

În septembrie, înmatriculările de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 12.3%

Chiar dacă în septembrie înmatriculările de vehicule comerciale în UE au înregistrat o nouă scădere, cererea în primele nouă luni din 2021 a rămas pozitivă.

Criza de microcipuri a afectat negativ volumele vânzărilor de vehicule comerciale pe toate segmentele și pe toate piețele majore din Uniunea Europeană.

În septembrie, înmatriculările de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 12.3%

În septembrie 2021, înmatriculările de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 12,3%. Spania a înregistrat cea mai puternică scădere luna trecută (-26,7%), urmată de Germania (-18,2%), Franța (-16,1%) și Italia (-10,4%).

În primele nouă luni, cererea de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană a rămas pozitivă (+19,1%), totalizând 1,4 milioane de unități. Din cauza bazei de comparație scăzute din 2020, fiecare dintre cele patru mari piețe din UE a înregistrat o creștere în acest an: Italia (+29,7%), Franța (+16,8%), Spania (+10,4%) și Germania (+8,5%).

Vehicule comerciale ușoare până în 3.5 tone

În septembrie, înmatriculările de autoutilitare noi s-au contractat cu 13,6% în UE, la 118.903 unități, marcând a treia lună consecutivă de scădere. Rezultatul general al regiunii nu a fost ajutat de performanța celor patru piețe majore ale sale, care au înregistrat toate scăderi de două cifre: Spania (-29,8%), Germania (-17,8%), Franța (-16,6%) și Italia (-13,8%) ).

În primele trei trimestre ale anului 2021, vânzările de vehicule utilitare ușoare din UE au crescut în continuare cu 18,7%, la aproape 1,2 milioane de unități, datorită câștigurilor substanțiale înregistrate în prima jumătate a anului. Cele patru piețe cheie au reflectat aceeași tendință, creșterea cumulativă încă în teritoriu pozitiv, în ciuda scăderilor înregistrate în ultimele luni: Italia (+29,6%), Franța (+17,4%), Spania (+9,8%) și Germania (+8,1% ).

Vehicule comerciale grele peste 16 tone

După șapte luni de creștere consecutivă, cererea de camioane grele în UE a suferit o ușoară încetinire în septembrie (-1,8%). Doar Italia (+19,4%) a reușit să înregistreze creștere pe piețele majore din UE, în timp ce Spania (-12,2%), Franța (-10,8%) și Germania (-9,8%) au înregistrat toate scăderi.

VEZI ȘI: Înmatriculările de vehicule comerciale din UE au crescut cu 24% în primele 8 luni din 2021

Din ianuarie până în septembrie, aproape 180.000 de camioane grele noi au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în creștere cu 28,4% față de aceeași perioadă din 2020. Cu excepția Greciei (-9,2%), toate piețele UE au înregistrat o creștere până acum în 2021, inclusiv cele patru mari.

Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone

În septembrie 2021, cererea de camioane noi în Uniunea Europeană a fost contractată pentru prima dată în opt luni. Polonia a continuat să aibă rezultate bune, înregistrând luna trecută o creștere de 34,7%, la fel ca Italia (+13,7%). Cu toate acestea, performanța slabă a celorlalte piețe cheie a adus rezultatul general al regiunii în scădere cu 5,8% față de septembrie 2020.

Până în acest an, vânzările de camioane noi au crescut cu 23,4%, numărând 217.000 de unități înregistrate în întreaga regiune. Toate piețele majore au înregistrat câștiguri de două cifre în această perioadă de nouă luni: Italia (+32,6%), Spania (+16,7%), Germania (+11,1%) și Franța (+11,0%).

Autobuze și autocare grele peste 3.5 tone

Înmatriculările în septembrie pe segmentul autobuzelor au scăzut cu 3,8% față de anul trecut, însumând 2.377 de unități. Privind pe piețele mari din UE, rezultatele au fost mixte. Cererea a scăzut în Franța (-2,1%) și Germania (-26,3%) în special, în timp ce Italia (+63,0%) și Spania (+53,3%), două piețe importante de autocare, au înregistrat o creștere puternică luna trecută.

La nouă luni în 2021, vânzările de autobuze noi în UE au crescut cu 5,3%, în principal din cauza bazei de comparație scăzute de anul trecut. Franța, piața lider în această categorie cu 5.103 autobuze înmatriculate, a înregistrat o creștere de 18,4% în acest an, iar Italia a urmat cu o creștere similară (+18,2%). În schimb, cererea în Spania (-6,3%) și Germania (-5,0%) a scăzut în aceeași perioadă.

Din aceeași categorie...

Back to top button