Tehnologie

MAN Truck & Bus: În viitor, șoferii de camion nu vor mai face curse lungi

Experții MAN sunt de părere că în viitor, șoferii de camion vor conduce doar în curse urbane și regionale, cele lungi pe autostrăzi urmând a fi preluate de camioane autonome.

Opinia a fost prezentată în cadrul unui material despre noutățile ce vor fi prezentate la IAA 2022 în segmentul de transport autonom.

MAN Truck & Bus: În viitor, șoferii de camion nu vor mai face curse lungi

Potrivit MAN, pe lângă sistemele de propulsie fără emisii, condusul autonom este o pârghie esențială pentru un transport de marfă sustenabil. Avantajele pricipale ale camioanelor autonome ar fi reducerea accidentelor cauzate de erorile umane, dar și creșterea flexibilității și eficienței, prin detașarea proceselor de transport de timpii de condus și de odihnă ai șoferilor.

Un alt avantaj, în opinia experților MAN, ar fi ”reducerea misiunilor de transport plictisitoare pe distanțe lungi în favoarea unor activități mai variate și mai provocatoare din transportul urban și regional pentru puținii șoferi disponibili”.

VEZI ȘI: MAN crește puterea și cuplul motorului diesel D26, consum mai mic cu 3%

La IAA 2022, MAN va utiliza proiectele practice actuale pentru a explica pașii din dezvoltarea condusului autonom de la spații închise la condusul complet autonom pe autostrăzi, între două centre logistice. Proiectul ANITA dezvoltă livrarea și preluarea de containere de la un terminal de transbordare feroviar în parteneriat cu Deutsche Bahn, prin care ar trebui să crească performanța transportului combinat.

Pe de altă parte, proiectul ATLAS-L4 lucrează deja la o implementare concretă a transportului autonom între două huburi logistice, posibil din 2022 datorită legii condusului autonom din Germania. La finalul anului 2024, Atlas-L4 va fi primul camion care va circula autonom pe o autostradă din Germania.

Din aceeași categorie...

Back to top button