Sustenabilitate

Încă 3 camioane Scania hibrid cu pantograf pentru Spedition Bode

Compania germană Spedition Bode a primit recent alte 3 camioane hibrid Scania cu pantograf, ajungând la o flotă de test de 5 astfel de vehicule.

În total, în Germania sunt testate în prezent 15 camioane Scania cu pantograf, dintre care o treime de către Spedition Bode. Modelele testate sunt autotractoare R450 Hybrid, care, în afară de motorul diesel, au primit un motor electric, o mică baterie și un sistem de alimentare de la firele aeriene.

Încă 3 camioane Scania hibrid cu pantograf pentru Spedition Bode

Camioanele sunt proiectate astfel pentru curse locale, putând merge o parte din traseu pur electric, fără emisii. Ele sunt încă în faza de prototip, dar rezultatele intermediare ale fazei de testare sunt optimiste privind o folosire la scară largă în transportul național.

Bode a primit primul camion Scania cu pantograf la sfârșitul anului 2019. De atunci, configurația s-a schimbat puțin, iar cele trei unități noi au acum 4 pachete de baterii, în loc de unul singur. Drept rezultat, autonomia lor electrică în afara rețelei de fire aeriene a crescut de la 10 km la 40 km.

VEZI ȘI: Ediție limitată Svempa Frost & Fire pentru camioane Scania V8

Cum funcționează camioanele în practică se poate vedea în clipul video de mai jos. Pe secțiunea electrificată de pe A1, de lângă Lubek (5 km în ambele direcții), camionul hibrid poate circula cu pantograful ridicat. În această perioadă, motorul diesel este oprit, iar curentul electric primit este folosit atât pentru alimentarea motorului electric, cât și pentru încărcarea bateriilor.

Clipul arată și ridicarea pantografului, care se face prin apăsarea unui buton de pe bord. În momentul în care camionul trebuie să facă o depășire, simpla apăsare a indicatorului de direcție sau acționarea volanului fac ca pantograful să coboare automat. În acel moment, camionul este alimentat de baterii, sau, dacă acestea sunt goale, de motorul diesel.

Din aceeași categorie...

Back to top button