Încărcarea și descărcarea camionului intră sub incidența riscurilor de exploatare

Încărcarea și descărcarea camionului intră sub incidența riscurilor de exploatare
Tribunalul din Köln a stabilit că încărcarea și descărcarea unui camion intră sub incidența riscurilor de exploatare ale acestuia.

Tribunalul din Köln a decis într-o cauză privind un accident de muncă în care un șofer de camion a fost rănit la picior că este vorba de culpă comună, deoarece accidentul intră sub incidența riscurilor de exploatare ale camionului.

Încărcarea și descărcarea camionului intră sub incidența riscurilor de exploatare

Cazul judecat de curtea din Köln este următorul.

Doi șoferi au încărcat într-un camion cu ajutorul unui stivuitor paleții cu marfă pregătiții de client. În timpul operațiunii, unul dintre șoferi l-a accidentat pe celălalt, la piciorul drept, în timp ce manevra stivuitorul.

Șoferul vătămat a solicitat în instanță 100% despăgubiri în acest caz, dar tribunalul Köln a decis că este culpă comună și că o treime din vină îi aparține pentru că acest tip de accidente intră sub incidența riscurilor de exploatare ale camionului. (decizie din 6 decembrie 2018, Az.: 3 U 59/18).

Astfel, pericolul de a-și exploata camionul înseamnă că șoferul accidentat trebuie să fie creditat cu o treime din co-cauzalitate.

VEZI ȘI: Kögel va prezinta la Transport Logistic 2019 noua generație de semiremorci NOVUM

Decizia Curții Regionale Superioare (OLG) a decis că dacă accidentul are loc într-un context local și temporal, cu o funcționare specifică a camionului, respectiv de încărcare sau descărcare a mărfurilor, atunci acesta intră sub incidența riscurilor de exploatare prevăzute pentru acest tip de vehicule, nefiind obligatoriu ca incidentul să se producă în trafic, pe drumurile publice sau ca motorul să fie pornit.

Toate activățile necesare pentru desfășurarea angajamentelor șoferilor intră sub incidența riscurilor de exploatare.

Curtea Regională Superioară a stabilit că încărcarea și descărcarea camionului fac parte din această categorie de riscuri pentru că aceste operațiuni trebuie efectuate respectând anumite prevederi.

OLG a stabilit că sub aceeași incidență intră, de exemplu, și orice pagube sau accidente provocate de marfa transportată.

Follow #infotrucker