Industria auto europeană spune nu unui Brexit fără acord

Industria auto europeană spune nu unui Brexit fără acord
La mai puțin de o luna de la dată stabilită pentru ieșirea Marii Britanii din UE, industria auto europeană unită într-o singură voce, a lansat un apel autorităților din Marea Britanie și UE pentru a evita un Brexit fără acord.

Organizațiile semnatare ale acestui apel reprezintă producătorii de vehicule și componente auto din intreaga Europă, ACEA – Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, CLEPA – Asociația Europeană a Furnizorilor Auto, precum și 21 de asociații naționale (CCFA – Franța, VDA – Germania, SMMT – Marea Britanie, precum și ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România).

Industria auto europeană spune nu unui Brexit fără acord

Prin acest apel se subliniază faptul că un Brexit fără acord va avea un impact negativ asupra sectorului auto european, unul din cele mai puternice sectoare economice ale UE.

Industria auto europeană este una din poveștile de succes, contribuind la creșterea și bunăstarea UE, având o producție de 19.1 milioane de vehicule anual și oferind peste 13.8 milioane locuri de muncă directe – 1/16 din totalul locurilor de muncă la nivelul Uniunii Europene.

Totodată, gradul de integrare a acestui sector a dus la maximizarea beneficiilor oferite de piața unică și uniunea vamală în avantajul mediului de afaceri din UE.

Conducătorii industriei auto europene, trag astăzi un semnal de alarmă asupra repercursiunilor severe pe care un Brexit fără acord le poate avea asupra acestui sector vital economiei UE.

VEZI ȘI: Compania Arcese a deschis o filială nouă la Lognes în Franța

Ieșirea Marii Britanii din UE fără un acord va duce la o schimbare dramatică a condițiilor comerciale, aplicarea unor tarife vamale de miliarde de euro punând în pericol posibilitatea de alegere a consumatorilor precum și puterea de cumpărare a acestora atât în UE cât și în Marea Britanie.

Apariția barierelor tarifare va impacta dur sistemul de producție just-în-time utilizat în industria auto, numai costul unui minut de oprire a producției în Marea Britanie fiind de 54.700 Euro.

În același timp, tarifele OMC pentru autoturisme și vehicule comerciale vor adaugă circa 5.7 miliarde Euro la costurile comune ce vor trebui suportate de Marea Britanie și Uniunea Europana, conducând la o creștere a prețurilor pentru consumatorii finali, dacă producătorii nu vor putea suportă aceste costuri.

Productorii de vehicule consideră că aceste aspecte trebuie evitate și că este necesar să se facă eforturi suplimentare pentru a se ajunge la o înțelegere privind ieșirea Marii Britanii din UE.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.