Creștere a cererii pentru motoare Scania din industria de apărare

Scania înregistrează o creștere semnificativă a cererii pentru Scania din industria de apărare, pe fondul intensificării tensiunilor geopolitice la nivel global.
De la vehicule blindate și până la nave de luptă și submarine, Scania a furnizat mii de motoare pentru produse din industria de apărare încă de la începutul anilor ’90.
Până în prezent, compania suedeză a livrat aproximativ 10.000 de camioane și 5.000 de motoare pentru aplicații de apărare, consolidându-și astfel poziția de partener de încredere pentru armatele din întreaga lume.
Avem o moștenire puternică și de care suntem mândri în ceea ce privește furnizarea de motoare pentru industria de apărare, a declarat Andreas Lundh, Head of Special Sales la Scania Power Solutions și responsabil pentru segmentul de apărare.
Creșterea cererii pentru soluțiile Scania destinate industriei de apărare este alimentată de degradarea mediului geopolitic, care determină națiunile să-și consolideze capacitățile de apărare și securitate. În acest context, Scania se bucură de încrederea partenerilor săi datorită inovațiilor constante și adaptabilității soluțiilor sale.
Sistem modular și parteneriate pe termen lung
Un avantaj competitiv major al Scania este sistemul modular de producție, care permite adaptarea rapidă a motoarelor la cerințele specifice ale vehiculelor militare, respectând în același timp reglementările stricte de control al exporturilor.
Deși dezvoltările personalizate sunt mai degrabă o regulă decât o excepție, sistemul modular Scania reduce considerabil nevoia de soluții proprii din partea clienților.
Un alt beneficiu important al modularității este utilizarea componentelor comune cu aplicațiile civile. Astfel, indiferent dacă este vorba de camioane, autobuze sau motoare Scania pentru industria de apărare, toate pot fi întreținute prin rețeaua globală de service Scania.
Aceasta este un avantaj enorm în ceea ce privește reziliența, protecția civilă și interoperabilitatea produselor Scania utilizate de diferite forțe armate, a concluzionat Lundh.
Într-o perioadă marcată de incertitudine și riscuri crescute, Scania își consolidează rolul de furnizor strategic de soluții de încredere pentru apărarea națională și internațională, contribuind la securitatea și stabilitatea comunităților din întreaga lume.
Soluții de apărare propulsate de motoare Scania
Vehicul de luptă 90 (CV90): Dezvoltat de BAE Systems Hägglunds în colaborare cu forțele armate suedeze și sub-furnizori importanți precum Scania, CV90 este un vehicul de luptă de infanterie pe șenile care a intrat în serviciu la mijlocul anilor ’90.
Motorul diesel V8 de la Scania a propulsat CV90 încă de la început. Primele modele foloseau un V8 de 14 litri, în timp ce ultimul Mk IV are un V8 de 16 litri. Până în prezent au fost produse peste 1 300 de unități, inclusiv 50 donate Ucrainei de către Suedia.
Barca de luptă 90 (CB90): Combat Boat 90 (CB90) de la Dockstavarvet, parte a Saab Group, a fost produs în peste 250 de unități în întreaga lume începând cu 1989. Proiectată inițial ca o navă de transport de trupe de mare viteză pentru 18 soldați, aceasta a evoluat într-o navă sofisticată cu capacități sporite. Cea mai recentă versiune, CB90 NG, este propulsată de două motoare diesel Scania V8 care generează 900 de cai putere fiecare. Echipată cu jeturi de apă, aceasta atinge viteze de peste 40 de noduri și oferă o manevrabilitate excepțională în condiții dificile.
Submarinul din clasa Blekinge (A26): În calitate de partener de lungă durată al Saab Group, Scania a fost selectată să furnizeze motoare diesel V8 pentru proiectul submarinului din clasa Blekinge (A26), comandat de Administrația suedeză pentru materiale de apărare (FMV) pentru Marina Regală Suedeză. Acesta este considerat cel mai modern program de submarine din lume până în prezent.
Patria 6X6 și Patria 8×8 AMV XP: Scania furnizează motoare pentru vehiculele militare ale Patria de la începutul anilor 2000 și este în prezent singurul furnizor de motoare al companiei. Motorul Scania de 9 litri cu cinci cilindri în linie echipează Patria 6X6, un transportor blindat de trupe cu șase roți, în timp ce Patria AMV XP, un vehicul militar cu tracțiune integrală cu opt roți, este echipat cu motorul de 13 litri cu șase cilindri în linie.
Aceste vehicule sunt utilizate pe scară largă de mai multe țări, inclusiv Finlanda, Suedia, Letonia, Polonia (printr-un acord de licență cu întreprinderea de stat poloneză „Rosomak”), Slovacia și Slovenia, în timp ce Japonia urmează să fie un viitor operator.
Vehicule 8×8 General Dynamics (seria Mowag Piranha): Dezvoltat inițial de Mowag, o companie elvețiană care face parte din General Dynamics European Land Systems, vehiculul de luptă pentru infanterie (IFV) Piranha 8×8 este echipat în prezent cu un motor diesel Scania cu șase cilindri în linie de 13 litri. Seria Mowag Piranha 8×8 a fost produsă în număr mare și este operată în prezent în multe țări, inclusiv Danemarca, România, Elveția și Spania (prin consorțiul spaniol „TESS Defence”, care furnizează o versiune localizată și denumită „Dragón”).
Nava modulară blindată Watercat M18 (AMC): Ambarcațiunea modulară blindată Watercat M18 (AMC) a marinei finlandeze, cunoscută și sub numele de ambarcațiunea de debarcare din clasa Jehu, este propulsată de două motoare Scania V8 de 16 litri, fiecare producând 900 de cai putere (660 kW). Împreună cu jeturi de apă, ambarcațiunea atinge viteze maxime de peste 40 de noduri și navighează cu 35 de noduri atunci când este complet încărcată.