Industria de transport se opune divizării permisului categoria B

Un vot de respingere a divizării permisului categoria B din partea Comisiei TRAN a Parlamentului European ar fi un real sprijin pentru șoferii profesioniști și companiile de transport.
La începutul acestui an, Comisia Europeană a propus legiuitorilor UE pachetul privind siguranța rutieră, care includea modificări ale directivei actuale care reglementează permisele de conducere pentru toate categoriile de vehicule din UE.
Raportorul Parlamentului care conduce revizuirea Directivei privind permisele de conducere propune o divizare a permisului categoria B în două subcategorii: permisul categoria B pentru vehiculele cu o greutate de până la 1,8 tone și B+ pentru vehiculele cu o greutate cuprinsă între 1,8 și 3,5 tone.
În termeni concreți, acest lucru înseamnă că majoritatea conducătorilor actuali de vehicule electrice (chiar și vehiculele electrice cu baterii din clasa compactă cântăresc peste 1,8 tone din cauza bateriei), precum și de autoturisme și camionete mai mari, vor trebui să obțină o nouă categorie de permis de conducere.
Acest lucru îi va afecta atât pe șoferii amatori, cât și pe șoferii profesioniști de autoutilitare ușoare care transportă persoane (servicii de taxi sau microbuze) și mărfuri (șoferi care livrează colete). Normele actuale prevăd doar categoria B, pentru toate vehiculele cu o greutate de până la 3,5 tone.
Industria de transport se opune
IRU, FIA Regiunea I și ACEA se opun fără echivoc planului UE de divizare a permisului categoria B în două subcategorii.
„Aceste amendamente nu iau în considerare implicațiile din lumea reală pentru permisele de conducere și reprezintă o amenințare reală la adresa progresului de mediu, descurajând adoptarea vehiculelor electrice, precum și realitățile și buna continuare a serviciilor de transport”, Raluca Marian, director de lobby pentru UE al IRU.
VEZI ȘI: Comisia TRAN a votat noi standarde CO2 pentru camioane
De asemenea, formarea și examinarea suplimentară pentru obținerea permisului categoria B+ ar declanșa o povară financiară, administrativă și practică pentru toți șoferii și operatorii profesioniști actuali, care vor avea nevoie de o recalificare adecvată.
Industria de transport își pune acum speranța în Comisia TRAN a Parlamentului European de a respinge amendamentele noi introduse privind permisul categoria B, care împarte în mod artificial și nejustificat permisul categoria B în două subcategorii.