Industria de transport are nevoie de legi aplicabile, simplitate și flexibilitate, spune IRU

Industria de transport are nevoie de legi aplicabile, simplitate și flexibilitate, spune IRU
Înaintea votului Comisiei TRAN asupra Pachetului de Mobilitate, IRU a solicitat deputaților europeni să nu piardă din vedere principiile fundamentale pentru industria de transport rutier de mărfuri și pasageri, șoferi profesioniști, economie și societate.

Contrar asociațiilor de transport din România, care nu doresc o soluție de compromis, IRU sprijină soluțiile de compromis, îndemnându-i pe eurodeputați să respecte patru principii principale pentru a asigura funcționarea cu succes a pieței interne și pentru a proteja locurile de muncă europene: legi aplicabile, simplitate, flexibilitate și norme specifice pentru transportul de persoane.

Industria de transport are nevoie de legi aplicabile, simplitate și flexibilitate, spune IRU

Nu în ultimul rând, norme specifice privind transportul pasagerilor trebuie să fie distinctă activității de transport cu autobuzul și autocarul, care deservește milioane de pasageri din Uniunea Europeană, trebuie să fie recunoscută de dispozițiile adaptate privind timpii de condus și detașare.

VEZI ȘI: 50 de vehicule, inclusiv zece camioane, implicate într-un accident în lanț lângă Trento

Transportul rutier necesită o flexibilitate suficientă, inclusiv în ceea ce privește timpii de conducere și odihnă, pentru a răspunde cererii clienților și societății. Companiile de transport și șoferii de camion pot beneficia reciproc numai dacă această corelare este clară pentru toți factorii de decizie.

„Industria noastră este la fel de preocupată de siguranța și bunăstarea șoferilor de camion ca și sindicatele. Acesta este motivul pentru care este important să se înțeleagă nevoile de profesie și mobilitate în transportul transfrontalier și internațional. Un șofer ar trebui să poată reveni într-o perioadă de referință de 4 săptămâni. Acest lucru le-ar permite operatorilor să-și adapteze activitățile, în așa fel încât să-și încheie călătoriile dus-întors în UE de până la trei săptămâni. Apelarea la o mai mică flexibilitate va deteriora situația în zonele de parcare europene. Deși unele dintre propunerile actuale privind timpul de conducere și odihna nu corespund așteptărilor noastre, acestea reprezintă un bun punct de plecare pentru negocierile trialogice”, spune Matthias Maedge, cel care conduce activitățile IRU în UE.

Conform studiilor naționale, de exemplu efectuate de BGL în Germania în 2018, majoritatea șoferilor (51% din cei 4.056 de șoferi de camion chestionați) solicită o mai mare flexibilitate în ceea ce privește timpul de conducere și odihnă.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.