In Focus

Informații despre interdicția repausului săptămânal normal în Germania

Având în vedere că foarte mulți dintre voi ne-au întrebat despre interdicția efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului în Germania, revenim cu un nou articol pe această temă.

Pe 31 martie 2017, Bundesrat-ul german a votat legea privind interzicerea efectuării de către șofer a repausului săptămânal normal (45 ore) în cabina camionului. Odată ce va fi publicată în Monitorul Oficial Federal, aceasta intră în vigoare, însă nu mai devreme de sfârșitul lunii mai sau cel mai târziu iunie.

Pentru introducerea acestei interdicții, membrii asociației “Actie in de Transport e.V.”, formată din parlamentari social-democrați din cadrul Bundestag și publicația Fernfahrer, au lucrat intensiv aproape patru ani de zile.

Interdicția repausului săptămânal normal vizează în primul rând șoferii de camion proveniți din Europa de Est, care stau plecați cu lunile de acasă, iar în al doilea rând reprezintă speranța de a pune capăt luptei prețurilor din Europa de Vest, prin standardizarea regulilor, controalelor și sancțiunilor.

Asociația “Actie in de Transport e.V.”, a avansat chiar și ipoteza ca șoferii de camion să revină, cel mai târziu la fiecare două săptămâni în țara de origine a angajatorului. Însă, această solicitare intră în conflict cu dreptul fundamental al libertății de circulație, potrivit căruia statul nu poate impune, în care țară sau oraș ar trebui să te oprești.

Care este problema în modificarea Legii? Legiuitorul a introdus o sancțiune financiară în cazul în care șoferul își petrece repausul săptămânal normal în cabina camionului, însă nu a formulat în mod explicit interdicția de a petrece weekend în interiorul cabinei. În același timp, legea prevede că numai repausul săptămânal redus (24 de ore) poate fi efectuat în cabina camionului.

Când se consideră că faci repausul săptămânal normal în Germania
În cazul în care poliția surprinde un șofer oprit într-o zonă de servicii, sâmbătă dimineața, iar apoi îl vede și dumincă dimineața în același loc, se presupune că acesta a efectuat repausul redus de 24 de ore.

VEZI ȘI: Francezii de la FNTR condamnă ferm utilizarea emulatoarelor AdBlue

Însă, dacă verificarea poliției arată că, în weekend dinainte, șoferul a avut o perioadă de repaus mai scurtă, atunci este o problemă. În acest caz, acesta va fi obligat să plătească o amendă, nu pentru weekend prezent, ci pentru cel precedent.

În săptămânile următoare, vor fi oferite mai multe detalii cu privire la procedurile de control ale poliției germane cu privire la această speță.

Este de așteptat ca primele controale să fie efectuate în zona de frontieră cu Belgia și Franța, deoarece mulți șoferi merg în Germania, din cauza interdicției curente la sfârșit de săptămână din celelalte două țări.

Până la publicarea acestei informații, infotrucker.ro nu primise niciun răspuns oficial din partea BAG sau a Poliției Rutiere din Germania, însă imediat ce avem acest răspuns o să-l publicăm aici.

Din aceeași categorie...

Back to top button