Traficul va fi închis timp de aproximativ o lună şi jumătate, în funcţie şi de condiţiile meteorologice, iar în această perioadă circulaţia se va desfăşura pe o rută alternativă, respectiv DN 1 între localităţile Sălişte şi Cunţa.
Atât experţii tehnici din partea antreprenorului, cât şi cei din partea beneficiarului, susțin că apariţia şi evoluţia crăpăturilor de la kilometrul 275+650 nu este cauza unui fenomen de alunecare a terenului, ci a unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 – 2013.
CNADNR menţionează că, în conformitate cu prevederile contractului de proiectare şi execuţie a autostrazii Orăştie – Sibiu (lot 3), antreprenorul are responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (patru ani). Astfel, lucrările de remediere vor fi executate ”pe riscul şi cheltuiala” constructorului.
Lotul 3 al Autostrăzii A1, Sibiu-Orăştie, a fost inaugurat în noiembrie 2014 de Ioan Rus, ministrul al Transporturilor la aceea vreme și Victor Ponta, premierul Romaniei.
Lotul are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase sunt afectați constant de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro.
0 comentarii