Teste

Test Renault Master: Eficiență în exploatare și costuri mai mici

Noul Renault Master (2010) aduce mai multă eficiență în exploatare și costuri mai mici printr-o creștere a fiabilitații.

Renault Master a avut o evoluție constantă în ultimii 40 de ani, devenind un model esențial în segmentul vehiculelor comerciale de până la 3,5 tone. Cu un design modernizat atât la exterior cât și la interior, și cu tehnologie avansată, Master se remarcă prin eficiență, fiabilitate și costuri reduse de operare, aspecte care l-au făcut lider pe piața europeană în ultimii 12 ani.

Lansarea noului Master în ianuarie 2010, pe aceeași platformă tehnică cu Opel Movano, a adus îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește consumul de combustibil și intervalele de întreținere extinse. Renault a dorit să sublinieze aceste caracteristici printr-un test-drive pe Riviera Franceză, un traseu care a inclus autostrăzi, drumuri regionale, urcări și coborâri, dar și străduțe înguste din Nișă. Acest traseu a permis evaluarea performanțelor dinamice ale noului Master, demonstrând stabilitatea, manevrabilitatea și eficiența acestuia chiar și în condiții de trafic și teren dificil.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Această abordare a fost un răspuns direct la concurență, consolidând astfel poziția Renault pe piața vehiculelor comerciale. Noul Renault Master s-a impus nu doar prin fiabilitatea tehnică, dar și prin designul său inovator și tehnologiile integrate, care îl fac o alegere excelentă pentru companii ce au nevoie de un vehicul utilitar de încredere, cu costuri de întreținere mai mici și performanțe de top.

Complet schimbat

Renault Master aduce o schimbare majoră față de predecesorul său, păstrând doar numele ca legătură cu trecutul. Redesenat integral, modelul îmbină utilitatea specifică vehiculelor comerciale cu un nivel superior de calitate, conform noilor standarde din industrie.

Exteriorul este acum mai impunător, cu elemente supradimensionate care accentuează senzația de masivitate. Logo-ul mare de pe capotă, grila radiatorului și mânerele ușilor sunt doar câteva exemple de design gândit pentru a transmite robusteză. Liniile fluide contribuie nu doar la un aspect dinamic, ci și la o aerodinamică mai bună, ceea ce reduce consumul de combustibil. Parbrizul și geamurile laterale mărite oferă o vizibilitate excelentă, iar sistemul de iluminare fixă la viraje aduce un plus de siguranță.

VEZI ȘI: Test Renault Trafic dCi 115: Un „people carrier” cinstit

La interior, Renault Master impresionează prin spațiu și ergonomie. Cabina mărită cu 6 cm și compartimentarea optimizată oferă confort și funcționalitate. Inovații precum masa rotativă, obținută prin rabatarea scaunului central, permit utilizarea laptopului sau a mesei de prânz într-un mod convenabil.

Poziția de condus este considerată printre cele mai relaxante din clasă, iar scaunele, mult îmbunătățite față de generația anterioară, pot fi comandate și individual, cu suspensie pneumatică. Volanul este reglabil pe înălțime și include comenzi pentru radio și navigație, iar sistemul de navigație TomTom a fost poziționat lângă oglinda retrovizoare, lăsând spațiu liber pe consola centrală pentru tahograful digital, la modelele de peste 3,5 tone.

Cu toate aceste îmbunătățiri, Renault Master reușește să fie nu doar un vehicul funcțional, ci și unul modern și confortabil, adaptat la cerințele actuale ale pieței comerciale.

Motorizare echilibrată, dinamică bună

Noul Renault Master vine cu un motor de 2.3 litri dCi (M9T), inspirat din gama de turisme Renault, înlocuind vechiul motor de 2.5 litri (G9U). Deși motorul este mai mic, cu 200 cmc, acesta oferă un cuplu superior, de aproximativ 30 Nm în plus față de predecesorul său, și este disponibil în trei variante de putere: 100 CP, 125 CP și 150 CP, ceea ce asigură performanțe diverse pentru diferite nevoi de utilizare.

Motorul este montat transversal pentru versiunea cu tracțiune față și longitudinal pentru varianta cu tracțiune spate, ambele dispunând de configurări adaptate specific. Versiunea cu tracțiune spate include un ax cardanic care poate fi compus din două sau trei segmente, în funcție de lungimea ampatamentului. Aceasta permite o adaptabilitate sporită în funcție de configurația vehiculului.

Pe partea de transmisie, Renault Master vine momentan doar cu opțiuni manuale de cinci sau șase trepte, însă există planuri pentru o cutie robotizată, atât pentru varianta cu tracțiune față, cât și pentru cea cu tracțiune spate, în viitor. În timpul condusului, zgomotul motorului este scăzut la turații joase, dar devine mai perceptibil după 2.500 rpm, cu un avantaj pentru varianta cu tracțiune față, mai silențioasă datorită absenței axului cardanic.

Din punct de vedere dinamic, Renault Master se remarcă prin direcția precisă și stabilitatea excelentă pe drumuri sinuoase, dovedind o manevrabilitate superioară în viraje datorită configurației și sistemelor de siguranță avansate. Sistemul de frânare, îmbunătățit și inspirat de cel de pe Opel Movano, oferă o oprire sigură, chiar și atunci când vehiculul este încărcat. La nivel de siguranță, vehiculul include ABS, ESP și un airbag pentru șofer, iar pentru o protecție suplimentară, pot fi adăugate opțional airbag-uri pentru pasageri și protecție laterală.

Renault Master combină astfel performanța cu eficiența și siguranța, fiind o alegere fiabilă pentru transport comercial, fie că este utilizat pentru marfă sau pasageri.

Costuri și configurații

Renault Master iese în evidență prin versatilitatea sa remarcabilă, oferind 350 de configurații și zece capacități utile care variază între 8 mc și 17 mc. Aceste opțiuni multiple sunt posibile datorită combinației dintre trei ampatamente, trei înălțimi disponibile, patru lungimi și două tipuri de tracțiune. În plus, varianta cu roți duble spate poate atinge o greutate maximă de 4,5 t, ceea ce sporește opțiunile pentru transportul de încărcături grele.

Printre inovațiile aduse, mutarea roții de rezervă sub vehicul permite un acces îmbunătățit la spațiul de marfă, ceea ce este un avantaj important pentru utilizatorii care au nevoie de un spațiu de încărcare eficient și ușor accesibil.

Din punct de vedere al costurilor de întreținere, noul Renault Master promite economii semnificative, cu un cost redus cu 40% față de modelul anterior. Această scădere a fost posibilă datorită extinderii intervalului de service de la 30.000 km la 40.000 km și utilizării unui lichid de răcire nou, care necesită schimbare doar la 160.000 km, față de 120.000 km în trecut.

În ceea ce privește disponibilitatea, noul model Renault Master este deja pe piața din vestul Europei și urmează să fie lansat în România în luna iunie, aducând aceste îmbunătățiri și opțiuni extinse pentru utilizatorii locali.

Din aceeași categorie...

Back to top button