Înlăturarea limitelor de lucru pentru șoferii profesioniști în cazul unui Brexit fără acord este exclusă, spune ETF

Înlăturarea limitelor de lucru pentru șoferii profesioniști în cazul unui Brexit fără acord este exclusă, spune ETF

Șoferii profesioniști nu trebuie să plătească factura unui Brexit fără acord, astfel că, relaxarea sau înlăturarea limitelor de lucru pentru aceștia este exclusă, spune Federația Europeană a Muncitorilor din Transporturi (ETF).

ETF se opune oricărui plan al guvernului britanic de relaxare sau înlăturare a limitelor de lucru pentru șoferii profesioniști stabilite prin Reg. (CE) 561/2006, în cazul unui Brexit fără acord.

Federația consideră că greșelile guvernului britanic în ceea ce privește Brexit-ul nu ar trebui transmise șoferilor profesioniști, „o categorie de lucrători neplătită și obosită care trebuie să lupte în mod constant cu probleme de sănătate generate de odihna și condițiile de muncă precare”.

Studiile europene arată că mediul social și calitatea timpului de lucru sunt mai slabe în transport, comparativ cu alte sectoare.

Cu excepția agriculturii, transportul rutier reprezintă cea mai mare proporție de lucrători al căror timp obișnuit săptămânal de muncă depășește 48 de ore.

În acest context, limitele de timp în ceea ce privește condusul sunt singurele mijloace pentru a asigura atât sănătatea șoferilor profesioniști, cât și pentru a asigura siguranța pe drumurile europene.

VEZI ȘI: Transmec a investit peste 36 de milioane de euro în ultimii 5 ani pentru extinderea flotei

De asemenea, ETF atrage atenția asupra faptului că sectorul rutier se confruntă cu o populație de șoferi îmbătrânită.

În Marea Britanie, vârsta medie a șoferilor profesioniști este de 54 de ani. Astfel, o decizie de relaxare sau înlăturare a limitelor privind orele de condus și odihnă ar afecta un grup de lucrători care a fost expus la stres și presiune de muncă timp de zeci de ani.

ETF invită guvernul britanic să-și amintească că șoferii profesioniști suportă o povară suplimentară: „să ducă sarcinile la capăt și totodată să păstreze drumurile în siguranță pentru ceilalți utilizatori ai șoselelor”.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.