Înmatriculări de camioane în UE în 2022: 96,6% diesel și 0,6% electrice

În 2022, marea majoritate a camioanelor noi înmatriculate în UE au fost diesel (96,6%), în timp ce ponderea de camioane electrice a urcat la 0,6%, conform datelor ACEA.
Vânzările de camioane diesel au crescut cu 3,7% anul trecut, ponderea lor crescând de la 95,9% în 2021 la 96,6% în 2022. Ele au câștigat cotă de piață în dauna vehiculelor cu propulsii alternative (în special gaz natural), a căror pondere s-a redus la 2,8%. În ciuda creșterii în vânzări, cota de piață a camioanelor electrice a urcat doar ușor, la 0,6%.
În întreaga UE au fost vândute în 2022 un număr de 274.058 de camioane diesel, cu creșteri mari în Europa centrală. Dintre piețele vestice mari, Franța (-3%) și Germania (-2,4%) au înregistrat scăderi, în timp ce în Spania (+11,6%) și Italia (+4,6%) vânzările de camioane diesel au crescut.
Vânzările de vehicule comerciale de peste 3,5 tone alimentate cu benzină au scăzut cu 17,4%, până la doar 157 de unități, din care peste 60% înmatriculate în Finlanda.
VEZI ȘI: București – Brașov și retur cu un camion electric, în condiții de iarnă
Pe lângă creșterile la diesel, în 2022 s-a înregistrat în UE și o creștere de 32,8% a înmatriculărilor de camioane electrice. S-au înmatriculat 1.656 de unități, majoritatea în Germania (829), urmată de Suedia (176), Franța (166), Spania (160), Olanda (145), Danemarca (89) și Italia (17). Ca rezultat, cota de piață a camioanelor electrice în UE a crescut de la 0,5% în 2021 la 0,6% în 2022.
Rezultate deosebit de bune în acest domeniu au fost obținute și de țările europene din afara UE: Marea Britanie (809), Norvegia (364) și Elveția (178). Astfel, în total, în regiunea UE + EFTA + UK au fost înmatriculate anul trecut 3.008 camioane electrice. Pe de altă parte, înmatriculările de camioane hibrid din UE au scăzut în 2022 cu 16,1%, cu un total de doar 47 de unități vândute.
Și vânzările de camioane alimentate cu carburanți alternativi (gaz natural, GPL, biocarburanți și etanol) au scăzut în 2022, ajungând la o cotă de piață de 2,8%, față de 3,6% în 2021. Au fost 7.915 astfel de camioane înmatriculate în UE anul trecut, în scădere cu 19,9% față de 2021. Germania a fost principala cauză a declinului, cu o scădere de 34,2% în acest segment.