Top NewsEconomic

Înmatriculările de camioane noi în UE au scăzut în 2024

În 2024, înmatriculările de camioane noi din Uniunea Europeană au totalizat 327.896 unități, înregistrând o scădere de 6,3% față de anul precedent.

Potrivit ACEA, anul trecut, vânzările de autoutilitare ușoare noi în UE au crescut cu 8,3%, ajungând la 1.586.688 de unități, datorită rezultatelor pozitive înregistrate pe toate cele patru piețe-cheie. Spania a condus cu o creștere remarcabilă de 13,7%, urmată de Germania cu 8,4%, Franța cu 1,1% și Italia cu 0,9%.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În schimb, înmatriculările de camioane noi în UE au scăzut cu 6,3% în 2024, totalizând 327 896 de unități. Această reducere a fost determinată în principal de o scădere cu 8,5% a vânzărilor de camioane grele, atenuată parțial de o creștere cu 5,6% a înmatriculărilor de camioane medii.

Dintre cele patru piețe majore, Germania (-6,9%), Franța (-2,9%) și Italia (-0,7%) au înregistrat scăderi, în timp ce Spania a înregistrat o creștere notabilă de 12%.

Înmatriculările de camioane noi în UE au scăzut în 2024
Înmatriculări de vehicule comerciale noi: autoutilitare ușoare +8,3%, camioane -6,3%, autobuze +9,2% în 2024 / Credit foto: ACEA

Vânzările de autobuze noi în UE au crescut cu 9,2% în 2024 față de 2023, totalizând 35.579 de unități. Italia a înregistrat o creștere notabilă de două cifre, de 26,7%, Spania a înregistrat o creștere de 10,3%, iar Franța a crescut cu 2,2%. Pe de altă parte, Germania a înregistrat un declin de 2%.

Autoutilitare ușoare

Diesel a rămas alegerea preferată a cumpărătorilor de autoutilitare ușoare noi din UE în 2024, înmatriculările crescând cu 10,5% până la 1.340.003 unități. Această creștere i-a sporit cota de piață cu 1,7%, ajungând la 84,5%. Modelele pe benzină au înregistrat o creștere de 3%, stabilizându-se la o cotă de piață de 6%.

Autoutilitarele ușoare electrice au înregistrat un declin semnificativ de 9,1%, reducându-și cota de piață la 6,1% de la 7,2% în anul precedent. Vânzările de modele hibride-electrice au scăzut, de asemenea, cu 4,8%, reprezentând doar 2% din piață.

Camioane

Diesel au continuat să domine în 2024, reprezentând 95,1% din înmatriculările noi din UE, în ciuda unui declin de 6,2%. Înmatriculările de camioane noi cu propulsie electrică au scăzut cu 4,6%, cota lor de piață rămânând stabilă la 2,3% față de anul trecut.

Rezultatele pentru modelele cu propulsie electrică au variat în funcție de țară: Germania (+57,4%), Italia (+115,2%) și Suedia (+59,6%) au înregistrat o creștere puternică, dar aceste câștiguri au fost insuficiente pentru a compensa scăderile semnificative din Franța (-57,4%) și Olanda (-42,3%).

Autobuze

Noile înmatriculări de autobuze cu încărcare electrică în UE au crescut cu 26,8% în 2024, cota de piață crescând de la 15,9% la 18,5%. Italia a devenit cea mai mare piață după volum, cu o creștere impresionantă de 161,7%, în timp ce Spania a crescut cu 17,5%, devenind a patra cea mai mare piață pentru acest tip de putere.

Piața germană a arătat, de asemenea, rezistență, crescând cu 4,9%, în timp ce piața franceză a scăzut cu 11,4%. Vânzările de autobuze hibride-electrice au scăzut cu 16,1%, reprezentând o cotă de 9,8%. Înmatriculările de autobuze diesel au crescut cu 11,1%, mărindu-și cota de piață la 63,1%, în creștere cu 1% față de 2023.

Din aceeași categorie...

Back to top button