
În primele opt luni din 2021, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană au crescut cu 24,0%, ajungând la 1.292.628 de unități, în ciuda lunilor slabe de vară.
Înmatriculările de vehicule comerciale din UE au înregistrat două luni consecutive de scădere în iulie (11,9%) și august 2021 (5,4%). Acest lucru a reflectat încetinirea cererii de autoutilitare, reprezentând 83% din numărul total de înregistrări de CV-uri, având în vedere că segmentele de camioane și autobuze au avut de fapt performanțe mai bune decât în 2021.
Vânzările au continuat să fie determinate de Europa Centrală (+23,2%), în timp ce noile înmatriculări pe piețele cheie din Europa de Vest s-au contractat atât în iulie, cât și în august.
Fiecare dintre cele patru mari piețe ale UE a înregistrat creșteri de două cifre până în acest an, deși într-un ritm mai lent comparativ cu prima jumătate a anului: Italia (+35,4%), Franța (+22,4%), Spania (+16,0% ) și Germania (+12,5%).
Vehicule comerciale ușoare până în 3.5 tone
După cinci luni de creștere consecutivă, în principal din cauza bazei de comparație scăzute cauzate de pandemia de coronavirus, înmatriculările de autoutilitare în UE s-au contractat atât în iulie (‐15,7%), cât și în august (‐8,2%). Drept urmare, principalele piețe ale regiunii au înregistrat scăderi notabile în ultimele două luni.
VEZI ȘI: Înmatriculări camioane grele în România în primele 9 luni din 2021
Pe parcursul primelor opt luni ale anului 2021, cererea de vehicule utilitare ușoare noi în întreaga UE a rămas pozitivă (+23,6%), beneficiind în continuare de creșterile substanțiale înregistrate la începutul acestui an și ducând totalul la 1.078.235 de unități. Același lucru este valabil și pentru piețele cheie din UE, toate cele patru înregistrând o creștere până acum în 2021: Italia (+35,9%), Franța (+23,3%), Spania (+15,8%) și Germania (+12,0%).
Vehicule comerciale grele peste 16 tone
Rezultatele din august 2021 arată din nou o creștere de două cifre (+14,6%) a cererii UE pentru camioane grele peste 16 tone, marcând a șaptea lună consecutivă de creștere a segmentului. Germania (+14,6%) și Franța (+0,5%) au contribuit pozitiv la rezultat, în timp ce Spania (-6,1%) și Italia (-4,4%) au avut o performanță mai puțin bună decât anul trecut.
Din ianuarie până în august, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 161.581 de camioane grele noi, sau cu 33,1% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. Piețele majore și-au consolidat rezultatele pozitive în această perioadă: Italia (+39,5%), Spania (+30,6 %), Germania (+19,8%) și Franța (+14,5%).
Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone
După ce a înregistrat o creștere de 10,6% în iulie, cererea UE pentru camioane noi a crescut din nou în august (+9,1%). Piețele din Europa Centrală au avut o contribuție majoră (+42,7%) la această performanță, în timp ce doar Germania (+4,6%) a reușit să înregistreze creștere în rândul celor mai mari piețe vest-europene. Până în prezent, în 2021, cererea de camioane noi a crescut cu 27,9%, numărând 195.247 de unități înregistrate în întreaga regiune. Cu excepția Greciei și a Ciprului, toate piețele UE au înregistrat creșteri procentuale de două cifre, și unele chiar de trei cifre, în această perioadă de opt luni, inclusiv cele patru piețe majore.
Autobuze și autocare grele peste 3.5 tone
August a fost o lună pozitivă pentru segmentul de autobuze, noile înmatriculări crescând cu 17,5%, până la 3.110 unități. Rezultatele la nivel de țară au fost foarte mixte: Franța (+55,1%) și Italia (+40,8%) au înregistrat o creștere procentuală de două cifre luna trecută, în timp ce cererea de autobuze noi în Germania (-4,3%) și în special Spania (-63,2%) era mai slab decât în 2020. În primele opt luni din 2021, vânzările de autobuze noi în întreaga UE au cunoscut o creștere considerabilă (+6,7%) datorită rezultatelor pozitive din lunile de vară. Franța a înregistrat cea mai mare rată de creștere dintre cele mai mari patru piețe din regiune (+21,5%), urmată de Italia (+14,3%), în timp ce înmatriculările au scăzut în Germania (-1,7%) și Spania (-19,0%) în același timp.