Înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut ușor în ianuarie

Înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut ușor în ianuarie
Înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut ușor în ianuarie 2021, cu 7,2%, până la 141.462 de unități. Dintre acestea, aproape 20.000 au fost camioane grele.

Cererea de vehicule comerciale noi din țările UE s-a contractat în toate segmentele față de ianuarie 2020, dar mai ales în cel de utilitare ușoare. Cu excepția Franței (+5,7%), toate piețele majore din UE au fost pe minus la început de 2021: Spania (-29,3%), Germania (-17,1%), Italia (-6,7%).

Înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au scăzut ușor în ianuarie

În segmentul de vehicule comerciale ușoare (sub 3,5 tone), piața s-a contractat cu 7,1%, cu 116.177 de vanuri noi înmatriculate în total în UE. Franța a fost singura piață majoră în creștere în ianuarie (+7,4%). În schimb, Spania a scăzut cu 31,2%, Germania cu 18,5%, iar Italia cu 9,2%. În România, scăderea segmentului a fost de 15,8%.

Segmentul de vehicule comerciale grele (peste 16 tone) a scăzut cu 3,3% în ianuarie 2021, până la 19.227 de unități, cu rezultate mixte în țările UE. Înmatriculările din țările din Europa Centrală au crescut cu 8,7%, în timp ce în vest, doar Italia a fost pe plus (+8,7%). În rest, Spania (-8,6%), Franța (-7,8%) și Germania (-5,4%) au înregistrat scăderi. În România, scăderea a fost de 2,2%.

Privind la segmentul mai larg de camioane de peste 3,5 tone, cererea a scăzut cu 5,8%, până la 22.795 de unități. Italia a reușit să crească (+8,5%), în timp ce Spania (-12,8%), Germania (-11,5%) și Franța (-4,9%) au performat mai slab ca în ianuarie 2020.

VEZI ȘI: În 2021, BAG și BGL anunță și mai multe controale

În privința autobuzelor de peste 3,5 tone, înmatriculările din UE s-au contractat în ianuarie cu 24,1%. Piața din Spania s-a prăbușit (-60,0%), cele din Germania (-27,3%) și Franța (-13,1%) au scăzut cu două cifre, iar cea din Italia s-a menținut mai constantă (-4,0%).

Follow #infotrucker