
În prima jumătate a anului, înmatriculările de vehicule comerciale noi din UE au crescut cu 36,9% la 1 milion de unități, comparativ cu perioada similară din 2020, reflectând astfel contribuția marilor creșteri înregistrate în perioada martie – mai.
Majoritatea piețelor din regiune au înregistrat creșteri procentuale de două cifre, inclusiv cele mai mari patru: Italia (+53,7%), Spania (+38,4%), Franța (+36,4%) și Germania (+21,7%).
Această performanță a fost influențată de înmatriculările din luna iunie, care au crescut cu 12.4% la 185,573 de unități, comparativ cu luna iunie 2020.
Toate segmentele de vehicule comerciale au avut o contribuție pozitivă, cererea fiind în mare parte determinată de țările din Europa Centrală (+43,4%), în timp ce doar două dintre cele patru piețe cheie din Europa de Vest au prezentat rezultate pozitive: Germania (+ 28,5%) și Italia (+5,3%).
Vehicule comerciale ușoare până în 3.5 tone
Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare noi în UE au crescut din nou cu 9,6% în iunie, însă cu o rată mai modestă decât în lunile precedente. Germania a înregistrat cea mai mare creștere a celor mai mari patru piețe din regiune (+28,2%), urmată de Italia (+1,5%). Pe de altă parte, înregistrările au scăzut în Franța (-10,0%) și Spania (-4,9%) luna trecută.
Din ianuarie până în iunie, vânzările de utilitare ușoare noi în UE au crescut cu 38,1% la 856.926 de unități, beneficiind de performanța pozitivă din ultimele luni. Această tendință se reflectă la nivel de țară, cele mai mari patru piețe din regiune înregistrând toate o creștere de două cifre: Italia (+ 55,8%), Spania (+39,9%), Franța (+38,7%) și Germania (+23,0% ).
Vehicule comerciale grele peste 16 tone
În iunie 2021, cererea pentru vehicule comerciale grele noi a continuat să se extindă (+37,1%), totalizând 21.828 de unități înregistrate în întreaga Uniune Europeană. Trei dintre cele patru piețe majore au înregistrat câștiguri solide în iunie – Italia (+ 48,8%), Germania (+ 30,8%) și Spania (+ 26,8%) – în timp ce vânzările în Franța au scăzut ușor (-2,1%) comparativ cu iunie 2020.
VEZI ȘI: Mercedes, cotă de piață de peste 25% în România, în prima jumătate din 2021
În primele șase luni din 2021, camioanele grele noi vândute în UE au crescut cu 39,3%, ajungând la 128.333 de unități. Toate piețele majore și-au consolidat rezultatele pozitive în această perioadă: Italia (+51,7%), Spania (+42,9%), Germania (+23,2%) și Franța (+19,2%).
Vehicule comerciale medii și grele peste 3.5 tone
În luna iunie, segmentul vehiculelor comerciale medii și grele a avut, de asemenea, o performanță foarte pozitivă, cererea crescând cu 33,1%, până la 26.512 de unități înregistrate în UE. Cu excepția Franței (-2,3%), toate piețele majore au contribuit în mare măsură la creșterea de luna trecută: Italia (+41,7%), Germania (+29,9%) și Spania (+17,7%).
În prima jumătate a anului, piața UE pentru vehiculele comerciale medii și grele s-a extins cu 34,1%, cu 154.387 de unități vândute în total. Italia a înregistrat cea mai mare creștere procentuală a piețelor majore din UE (+47,6%), urmată de Spania (+32,5%), Franța (+20,3%) și Germania (+19,4%).
Autobuze și autocare grele peste 3.5 tone
Înregistrările în iunie pentru autobuze și autocare noi în Uniunea Europeană au fost cu 9,4% mai mari decât în aceeași lună a anului trecut. Germania (+24,0%), Italia (+23,2%) și Spania (+18,1%) au înregistrat câștiguri semnificative luna trecută, în timp ce Franța a fost singura piață majoră care a înregistrat un declin (-14,1%).
Până în prezent, în 2021, segmentul UE de autobuze și autocare a crescut cu 3,2%, până la 12.887 de unități. În urma performanței pozitive din iunie, scăderile din prima jumătate a anului au fost mai puțin semnificative atât în Spania (-13,5%), cât și în Germania (-0,04%), comparativ cu perioada ianuarie-mai. Pe de altă parte, cererea a rămas pozitivă în Italia și Franța (+6,0%, respectiv +4,7%).