În 2021, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 289.316 de camioane noi, reprezentând o creștere de 16,8% față de 2020 (247.616 unități)., potrivit ACEA.
Din totalul de camioane noi înmatriculate anul trecut în Uniune Europeană, 240.346 au fost camioane grele de peste 16 tone, ceea ce a reprezentat o creștere de 21,2%. Cu toate acestea, această creștere este încă cu aproximativ 12% mai mică față de 2019, înainte de pandemie.
Toate cele 27 de piețe din Uniunea Europeană au înregistrat o creștere anul trecut, inclusiv cele patru cele mai mari: Italia (+24,5%), Spania (+12,5%), Germania (+10,4%) și Franța (+5,6%).
Pe primul loc al topului european când vine vorba de vânzări de camioane noi a rămas Germania, cu 78.981, urmată pe locul doi de Franța, iar pe trei de Polonia. De altfel, Polonia a crescut puternic la numărul de înmatriculări de camioane noi, de la 20.672 de unități la 32.684 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 58,1%.
VEZI ȘI: Creștere record a tarifelor de transport rutier de mărfuri în Europa
Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Bulgaria, Ungaria, Slovenia și Slovacia au înregistrat și ele creștere cu 10% a înmatriculărilor de camioane noi.
Un 2021 mai bun ca 2020, dar mai slab ca 2019
În ansamblu, în 2021, înmatriculările de vehicule comerciale (camioane, utilitare ușoare și autobuze/autocare) în Uniunea Europeană au crescut cu 9,6%, ajungând la 1.880.682 de unități, în mare parte datorită bazei scăzute înregistrate în prima jumătate a anului 2020.
Cu toate acestea, acest rezultat pe întregul an rămâne cu mult sub cele 2,1 milioane de unități înregistrate în 2019, an înainte de pandemie. Cu excepția Spaniei (-2,8%), toate piețele majore din UE au înregistrat o creștere în 2021. Italia a înregistrat cea mai mare creștere procentual (+15,5%), urmată de Franța (+7,8%), în timp ce înmatriculările au crescut cu doar un modest 0,6% în Germania.